فرهنگ و هنر

تجلیل از مادران و همسران شهدای استان قم

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت برگزارشد؛

دهمین جشنواره استانی اسوه‌های صبر و مقاومت روز جمعه با حضور جمعی از مادران و همسران شهدا در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ندای قم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم  در این مراسم به ایثار مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، مادران و همسران شهدا جایگاه واقعی زن در انقلاب اسلامی را نشان دادند و در پشتیبانی از جنگ هر چه در توان داشتند انجام دادند.

حجت الاسلام علی لقمانپور افزود: خانواده شهدا از همه دارایی خود گذشتند و همواره با تمام توان پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

مدیرکل شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه کشور هم در این مراسم گفت: خواهران، همسران و مادران شهدا، آبروی اسلام و مسلمین را حفظ کرده اند و اسلام ناب علوی، فاطمی و محمدی را به جهانیان نشان داده اند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به وجود هفتصد و پنجاه شهید تک فرزند در کشور گفت: نتیجه همه افتخارات امروز کشور، صبر و استقامت مادران و همسران شهدا است که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

در این مراسم از خانواده شهیدان فاطمه بنی حسن، خاور کلبی آبادی، محمد حاجی بابایی، محمد سامع، حسن آب باز و شهید امنیت حسن مختارزاده قدردانی شد.

رونمایی از سند هویتی شهیده فاطمه بنی حسن از شهدای حج خونین سال ۱۳۶۷ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lzir

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا