فرهنگ و هنر

باید گلوگاه های بی عفتی و بی حجابی شناسایی و با آنها برخورد شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به وفاقی که بین دستگاه های امنیتی، قضایی انتظامی و قرارگاه ۱۹ دی شکل گرفته است گفت: همکاری این ۴ مجموعه باید ادامه داشته باشد و از مواجهه قانونی با ناهنجاری ها یک روایت درست ارائه شود و پیوست رسانه ای داشته باشد.
به گزارش ندای قم ،حجت الاسلام شعبان زاده در نشست شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: باید گلوگاه های بی عفتی و بی حجابی در قم شناسایی و با آنها برخورد شود و جاهایی که ناهنجاری در آن صورت نمی گیرد نیز تشویق شوند.
در ادامه حسین غریب سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به بازرسی از حدود ۹۰ دستگاه اداری در مرحله اول طرح عفاف و حجاب در ادارات گفت: در مرحله دوم از مجموعه مؤسسات و مراکز فعالیت بخش خصوصی هم بازرسی انجام شده و تقاضا داریم که اگر مجموعه ای پروانه فعالیت صادر می کند باید نظارت بر آن واحد را هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید برخوردهای بازدارنده و جریمه متناسب با جرم برای ناهنجاری های اجتماعی در نظر گرفته شود، گفت: اگر در مجموعه های تجاری و تفریحی مسئول مجموعه مورد تعقیب، پیگرد و جریمه قرار بگیرد نسبت به پلمپ آن مجموعه بازدارنده تر خواهد بود.
همچنین در ادامه رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه نباید از کارهای فرهنگی غافل شویم، گفت: حضور یک مبلغ در هر مدرسه از طرح های فرهنگی است که اثرات آن را بعدها خواهیم دید.
وی با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه زیرساختی در حوزه فرهنگی نیاز به کمک همه دستگاه ها داریم، افزود: دستگاه های فرهنگی باید وحدت بیشتری داشته باشند و در کارهای فرهنگی انسجام پیدا کنند.
سازمان برنامه و بودجه باید به حوزه فرهنگ کمک کند
مدیرکل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید به حوزه فرهنگ کمک کند و به جاهایی که تأثیرگذاری بیشتری دارد بودجه بیشتری بدهد، گفت: سرمایه گذاری فرهنگی در مقطع ابتدایی آورده دو برابری دارد و سرمایه گذاری در حوزه آموزش عالی آورده کمتری نسبت به هزینه ها دارد .
وی با بیان اینکه باید دستورالعمل نحوه برخورد با ناهنجاری ها به مردم داده شود و تا بدانند در برخورد با هنجارشکنی ها چه رفتاری داشته باشند، گفت: بایددر سطح شهر تبلیغات گسترد ای نسبت به معرفی معروف ها صورت بگیرد و در سایه معرفی معروف ها بتوانیم از منکرات نهی کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/orol

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا