مدیریت شهری

 آماده باش شبانه روزی يگان حفاظت از اراضی در ايام نوروز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد:

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال 1402 یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش کامل است و از اراضی ملی استان حفاظت و صیانت خواهد کرد.

 

به گزارش ندای قم ، محمد صادقی اظهار داشت: با توجه به فرارسيدن ايام نوروز و مساعد بودن شرايط براي افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضي ملي و دولتي و تصرف اين اراضي، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش و هوشیاری کامل خواهد بود.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز در اولویت قرار دارد و بر اطلاع رسانی دقیق حدود و ثغور این اراضی تاکید می شود.

صادقی در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی و احکام اجرایی در سال 1401 توضیح داد: اجرای احکام مربوط به رفع تصرفات در سال جاری در مجموع 69 هکتار بوده که نسبت به سال گذشته  800 درصد افزایش داشته است.

هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضي ملي و دولتي

وی با اشاره به ارزشمند بودن این اراضی در خصوص جزییات آن توضیح داد: رقم و ارزش این اراضی بالغ بر 93 هزار میلیارد ریال برآورد می شود که عینا به بیت المال مسترد گردیده و این امر حاکی از عزم جدی اداره کل در اجرای احکام و رفع تصرفات است.

وی ضمن هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضي ملي و دولتي اظهار داشت: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در ايام تعطيلات نوروز روزانه با  نیروهای یگان در تمام پهنه شهرهای استان اقدام به گشت زني خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلفات با متجاوزین برخورد  قاطع قانونی خواهند نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که اراضی ملی جزو دارایی های بیت المال و مردم محسوب می شود تصریح کرد: هم استانی های قمی در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی دولتی و ملی و ساخت و ساز های غیرقانونی در آن مراتب را با تلفن گویای 1656 گزارش دهند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dg9w

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا