مدیریت شهری

آغاز مقابله با آفت کپک خاکستری گل های رز و نسترن

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز مقابله با آفت کپک خاکستری رز و نسترن در فضای سبز شهر خبر داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به شیوع بیماری قارچی گل‌های سفید نسترن و رزها اظهار کرد: این بیماری یک نوع بیماری قارچی است که به نام کپک خاکستری معروف بوده و چند سالی است که وارد فضای سبز شهر قم شده و به گونه‌های حساس‌تر چون نسترن و رزها خسارت می‌زند.

وی با بیان اینکه این‌گونه قارچی معمولاً به گیاهانی که در شروع فصل گرما همراه با رطوبت هستند به آن‌ها حمله کرده و موجب خسارت به غنچه و گل‌ها می‌شود افزود: اگر با این بیماری مقابله نشود، می‌تواند در اواخر تابستان و اوایل پاییز مجدداً به گیاهان لطمه وارد کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: برای مقابله با این بیماری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان گیاه‌پزشکی سازمان برگزار شده تا اقدامات مقابله‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با این بیماری باید تمام غنچه‌ها و گل‌های آلوده از سطح باغچه‌ها حذف شود ابراز کرد: باید یک نوبت هم سم‌پاشی برای این گیاهان و باغچه‌ها صورت گیرد و در این زمینه از قارچ‌کش‌های جدیدی که اثربخشی بیشتری دارند استفاده می‌شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: این باغچه‌ها به‌عنوان کانون آلودگی شناسایی‌شده و در انتهای فصل پاییز که زمان هرس این باغچه‌ها است، در این زمان هرس ویژه صورت گرفته و بوته‌های با تراکم بالا هم جابجا می‌شوند تا بیماری کنترل شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: دستورالعمل این کار توسط کلینیک فنی سازمان تهیه و به بخش‌های مختلف و پیمانکار برای اجرا ارسال‌شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ih55

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا