سلامت

۹۳ درصد فوتی‌های پیک هفتم کرونا واکسیناسیون کاملی نداشتند

رئیس مرکز بهداشت استان قم:

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: بیش از ۹۳ درصد فوتی‌های پیک هفتم کرونا، واکسن دریافت نکرده و یا ۶ ماه از واکسیناسیون آن‌ها گذشته بوده است.

به گزارش ندای قم ، سیامک محبی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه آمار استقبال شهروندان از دریافت دُز چهارم واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست تصریح کرد: بیش از ۹۳ درصد فوتی‌های پیک هفتم کرونا، واکسن دریافت نکرده و یا ۶ ماه از واکسیناسیون آن‌ها گذشته بوده است.

سیامک محبی افزود: در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها امکان حضور تیم واکسیناسیون سیار در این مراکز فراهم شده است.

وی در خصوص بیماری آبله میمونی گفت: تاکنون از ۴۰ نفر که مشکوک به ابتلا به این بیماری بودند تست‌های لازم گرفته شده که جواب تمامی این تست‌ها منفی بود و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: در آینده نزدیک، آزمایشگاه آبله میمونی راه اندازی می‌شود تا نتیجه آزمایش‌های مربوط به این بیماری در این آزمایشگاه مشخص شود و نیازی به ارسال تست‌ها به آزمایشگاه‌های تهران و استان‌های همجوار نداشته باشیم.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان هم در این جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: واکسیناسیون همچنان باید اولویت دستگاه‌های اجرایی و مردم باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/58nc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا