
مدیرکل انتقال خون قم با دعوت از عزاداران حسینی برای مشارکت در پویش نذر خون، گفت: مرکز انتقال خون قم همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با آمادگی کامل پذیرای اهداکنندگان خون است تا نیاز مراکز درمانی استان به این مایع حیاتی به صورت مستمر تامین شود.
به گزارش ندای قم ،مهدی پهلوانی در گفتوگویی افزود: مرکز روحالله روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۷:۰۰ میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآوردههای خونی محدود به روزهای خاص نیست، اضافه کرد: عزاداران حسینی میتوانند در تمام ایام سال با اهدای خون، فرهنگ ایثار و نوعدوستی را ترویج کرده و در نجات جان بیماران نقشآفرین باشند.
وی همچنین یادآور شد: به دلیل افزایش مراجعهکنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورا، ثبتنام اولیه از برخی داوطلبان انجام میشود و از آنان برای اهدای خون در روزهای آینده دعوت به عمل خواهد آمد تا روند خدمترسانی با کیفیت مطلوب ادامه یابد.
پهلوانی در ادامه با اشاره به آمار عملکرد خردادماه سال جاری، افزود: در خردادماه امسال، سه هزار و ۸۶۸ نفر به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۲۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند؛ همچنین میزان اهدای خون نسبت به جمعیت استان به ۲۶ نفر در هر هزار نفر جمعیت رسید.
وی ادامه داد: در این مدت، پنج هزار و ۵۲۰ واحد خون و فرآوردههای خونی به بیمارستانهای استان ارسال شد تا نیاز بیماران و مراکز درمانی به موقع تأمین شود.



