اجتماعی

ثبت موقوفه ۳۵ میلیارد ریالی در جعفریه

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم خبرداد:

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم گفت: یک ملک به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد ریال در روستای جعفرآباد شهرستان جعفریه برای امور فرهنگی، اجتماعی و قرآنی وقف شد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین فیض الله اسدپور در گفت و گویی با اشاره به ثبت یک وقف جدید در قم اظهار کرد: این موقوفه یک ملک به مساحت ۸۶۵ متر مربع واقع در روستای جعفرآباد شهرستان جعفریه است.

وی افزود: الله وردی مرادی واقف این ملک، آن را برای ایجاد مجتمع فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها وقف کرده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه واقف، هزینه ساخت مجتمع را هم متقبل شده است گفت: مقرر شده است خود او متولی موقوفه باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قیمت منطقه‌ای، ارزش این ملک حدودا متری ۴ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

اسدپور با بیان اینکه برگزاری مجالس مذهبی مربوط به ائمه اطهار و همچنین برنامه‌های ملی و قرآنی جزو نیت‌ واقف است گفت: همچنین در نظر است کارگاه‌های آموزشی ویژه نوجوانان، جوانان و زنان هم در مجتمعی که به زودی عملیات احداث آن شروع خواهد شد برگزار شود.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد در استان قم به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد. این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/70bu

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا