اجتماعی

اصلاح وضعیت حجاب نباید تقابلی باشد

سخنگوی ستاد امر به معروف:

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: برای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه، طرح جامعی را ارائه کرده ایم و با ایجاد تقابل به شکل کنونی مخالفیم.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،حجت الاسلام سید علی خان محمدی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران  اظهارداشت : امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون اساسی وظیفه همگانی است و بر همین اساس، ما به دنبال توسعه مشارکت های مردمی در تمامی عرصه های مرتبط بوده و زمینه های لازم را برای آن فراهم آورده ایم.

وی با بیان اینکه مردم می توانند در تمامی زمینه ها مطالبه گر باشند و در برابر همه تخلفات و منکرات در فضای اجتماعی و اداری، تذکر دهند، خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به تمدن اسلامی باید جامعه اسلامی داشته باشیم که ابزار رسیدن به آن محلات اسلامی مسجدمحور است.

سخنگوی ستاد امر به معروف با بیان اینکه مردم باید به این باور برسند که با امر به معروف و نهی از منکر، بسیاری از مشکلات و چالش های کشور برطرف می شود، اظهار داشت: برخی منکرات و معروفات اگر در محله ریشه کن یا فرهنگسازی شود، آثار و برکات آن در جامعه نمایان می شود.

وی بهره مندی حداکثری از ظرفیت های مردمی را نیازمند برنامه ریزی جامع و منسجم دانست و گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه تشکل های مردم نهاد و اصناف باید برای توسعه این دو فریضه الهی به میدان آمده و نسبت به آثار و پیامدهای بی توجهی به آن آگاهی داشته باشند.

خان محمدی قانونگذاری درست در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از امر به معروف را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی از مسائل همچون سگ گردانی دارای خلاءهای قانونی است، در حالی که در غرب قوانین سخت و پیچیده ای برای نگهداری حیوانات وجود دارد.

وی با اشاره به یکی از شعارهای دولت سیزدهم مبنی بر مقابله با فساد، بر جدیت دولت انقلابی بر این مسأله تأکید کرد و گفت: گشت ارشاد مدیران و مسؤولان به راه افتاده و مسأله مقابله با منکرات از تخلفات اداری گرفته تا بدحجابی در دستگاههای اجرایی، با جدیت پیگیری می شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/8yzs

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا