حوزه علمیه

قم در حوزه تولید پوشاک اسلامی فعال باشد

آیت الله سعیدی در دیدار رئیس سازمان صمت استان قم :

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: قم می‌تواند در حوزه تولید پوشاک اسلامی فعال باشد و باید صنایعی مرتبط با وضعیت قم در این استان استقرار یافته و فعالیت کنند.

به گزارش ندای قم ،آیت الله سید محمد سعیدی ظهر شنبه در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در سخنانی با اشاره به تلاش‌های بی وقفه رئیس جمهور اظهار داشت: مسئولان کشور و استان می‌بایست از رئیس جمهور الگو بگیرند و همگان باید تلاش کنند تا در جهت حل مشکلات مردم قدم‌هایی بردارند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان داشت: نباید برای دولت هزینه درست کرد و مسئولان باید عافیت طلبی را کنار گذاشته و برای حل مشکلات تلاش کنند و باری از دوش دولت بردارند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش خود را در راستای خدمت به مردم معطوف کنند افزود: مسئولان کشوری و استانی به دلیل جایگاهی که شهر مقدس قم با وجود بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه دارد و خاستگاه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، باید اقدامات مضاعفی انجام دهند.

امام جمعه قم ابراز داشت: قم می‌تواند در حوزه تولید پوشاک اسلامی فعال باشد و در صنعت نیز باید صنایعی مرتبط با وضعیت استان استقرار یافته و فعالیت کنند.

جهت‌گیری صنایع در قم باید اصلاح شود

ئیس سازمان صمت استان قم نیز دراین دیدار با بیان اینکه باید جهت گیری صنایع در قم را اصلاح کنیم، گفت: توسعه قم که صنعت هم بخشی از این توسعه است متناسب با ظرفیت های فرهنگی، جغرافیایی و بومی قم نبوده و به سمت صنایعی رفتیم که آب بر و آلاینده بوده ولی از صنعتی مانند پوشاک اسلامی غافل بوده ایم.

اکبر ابدالی اظهار داشت: صادرات استان قم طی مدت ۸ ماه ابتدای سال جاری ،۳۴ درصد افزایش داشته است و در سال گذشته نیز در مقایسه با سال ۹۹ شاهد افزایش ۱۰۰ صدرصدی صادرات از استان قم بودیم.

ابدالی با بیان اینکه باید به سمت اصلاح جهت گیری در حوزه صنعت استان قم حرکت کنیم بیان داشت: در حال حاضر ۲۳۰۰ واحد صنعتی در قم مشغول فعالیت هستند که البته بخشی از این صنایع برای توسعه قم نبوده و در حقیقت توسعه استان تهران را دنبال می‌کنند.

۵۰ هزار واحد صنفی و ۲۳۰۰ واحد صنعتی در استان قم وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان داشت: توجه به صنایع دانش بنیان و همچنین صنایعی که آب کمتری نیاز داشته باشند و از سویی دیگر صنایع حوزه پوشاک اسلامی می‌بایست در اولویت استان قم باشد.

وی با بیان اینکه صنعت قم به سمت صنایع آب بر رفته که دارای آلایندگی نیز هستند که ضرورت دارد جهت گیری بخش صنعت را در قم تغییر دهیم افزود: امروز قم به دلیل ایجاد واحدهای صنعتی مقصد نیروهای کار از استان‌های دیگر است و در این راستا فقط سازمان صنعت معدن و تجارت استان نمی‌توانددر تغییر جهت گیری نقش آفرین باشد.

ابدالی با بیان اینکه ۵۰ هزار واحد صنفی و ۲۳۰۰ واحد صنعتی در استان قم وجود دارد ابراز داشت: تعداد نیروهای ما در بازرسی از این تعداد واحد صنفی و صنعتی فقط ۳۰ نفر است که ضرورت دارد تعداد بازرسان افزایش پیدا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: تحریم‌ها موجب آسیب زدن به کشور در بخش تولید شده است اما از سویی دیگر صنعتگران ما توانسته اند بسیار قطعات و محصولاتی که در گذشته از خارج کشور تأمین می‌شد را بسازند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hj0w

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا