حوزه علمیهویژه

برخورد قاطع با سرحلقه‌های فساد درشهر مقدس قم

آیت الله اعرافی در خطبه‌های  نماز جمعه قم  خواستارشد؛

امام جمعه قم با توجه به افتخار آفرینی نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف برخورد قاطع با سرحلقه‌های فساد در شهر مقدس قم را خواستار شد و گفت : دستگاه‌های مختلف دیگر اعم از شهرداری، نیروی انتظامی و بخش‌های مسؤول باید فعال شوند تا این وظیفه عمومی در مبارزه با فساد که فروریزی بنیان‌های اخلاقی، معنوی و خانوادگی را با حساسیت تمام برخورد کنیم.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با گرامیداشت هفته قوه قضائیه با تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضا در راستای خدمت به مردم اظهار داشت: اهتمام به تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضائیه، تاکید بر سرعت همراه با دقت در بررسی پرونده‌ها، داشتن رویکرد عملی و تحقیقی در موضوعات مرتبط با دستگاه قضائی و بهره گیری از حوزه و دانشگاه در راستای تحقیقات بنیادی، آسیب شناسی و پیشگیری از جرایم، کمک به صنعت و حل مشکلات این بخش و سلامت دستگاه قضا از مسائل راهبردی قوه قضائیه است.

قوه قضائیه باید پیراسته ترین دستگاه اداری کشور باشد

وی گفت: دستگاه قضا می‌بایست نماد سلامت اداری و پاکیزگی از هر خطا و انحراف باشند و قوه قضائیه باید پیراسته ترین دستگاه اداری کشور باشد و در این راستا به برنامه‌های اداری و اخلاقی نیازمند هستیم و این دستگاه باید از سوی قوای دیگر مورد حمایت قرار گیرد و امکانات لازم و فناوری‌های به روز در اختیار آنان قرار گیرد.

لزوم سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در حوزه آب و برق

آیت الله اعرافی در ادامه بر لزوم سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در حوزه آب و برق تاکید کرد و گفت: صرفه جویی ۲۰ درصدی در زمینه برق و ۱۰ درصدی در بخش آب در همه ارکان اداری، تجاری، صنعتی، کشاورزی و خانگی مانع از قطع آب و برق در تابستان می‌شود.

وی با اشاره به کاهش برداشت سهم استان از سد کوچری به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تامین آب استان، افزود: این میزان کاهش محسوس ورودی آب به استان جای سوال دارد و باید مسئولان و نمایندگان این موضوع را پیگیری کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: موضوع آب و برق باید در اولویت‌های برنامه هفتم قرار گیرد و دولت انتقال آب از دریا را با جدیت پیگیری کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به پوشش ۴۰ درصدی شبکه فاضلاب در قم بر لزوم اتخاذ تدابیر راهبردی برای توسعه شبکه فاضلاب و نیز کاهش مصرف آب با تجهیزات نوین و قیمت مناسب تاکید کرد.

وی همچنین به موضوع اوقات فراغت نوجوانان در ایام تابستان اشاره کرد و از خانواده‌ها و نهاد‌های مسئول خواست در این ایام برنامه ریزی مناسب و درستی داشته باشند.

امام جمعه قم در ادامه اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود دولت عربستان سعودی توجه کامل به حجاج بیت الحرام داشته باشد و در این ایام مسائل مهم امت اسلام مطرح شود.

گلایه از وضعیت نابسامان فرهنگی شهر مقدس قم

امام جمعه شهر مقدس قم با گلایه از وضعیت نابسامان فرهنگی شهر مقدس قم گفت: متأسفانه موج‌های فساد در اطراف دیده می‌شود که بخشی زیادی از آن برنامه ریزی شده است و دل هر انسان مؤمن و علاقه‌مند به عزت و عظمت کشور را به درد می‌آورد؛ معالجه بخشی از آن به دست دستگاه‌های مسؤول است که باید تلاش بیشتری برای حل آن داشته باشند.

وی ادامه داد: انتظار از دستگاه‌ها، مؤسسات فرهنگی و بسیج این است که برای اوقات فراغت تابستانی برنامه‌های دقیق و درستی داشته باشند.

آیت الله اعرافی با توجه به افتخار آفرینی نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف برخورد قاطع با سرحلقه‌های فساد در شهر مقدس قم را خواستار شد و توضیح داد: دستگاه‌های مختلف دیگر اعم از شهرداری، نیروی انتظامی و بخش‌های مسؤول باید فعال شوند تا این وظیفه عمومی در مبارزه با فساد که فروریزی بنیان‌های اخلاقی، معنوی و خانوادگی را با حساسیت تمام برخورد کنیم.

وی با بیان اهمیت نقش مساجد برای حضور در صحنه ادامه داد: مساجد و دستگاه‌ها فرهنگی باید در صحنه حضوری منسجم و قوی داشته باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gdil

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا