حوزه علمیهسیاسی

رفع کامل تحریم‌ها شرط پیشرفت در مذاکرات است

آیت الله حسینی بوشهری درخطبه های نمازجمعه قم :

خطیب جمعه قم گفت: شرط پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای برداشته شدن کامل همه تحریم‌ها است.
به گزارش ندای قم ،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری درخطبه های نمازجمعه قم با بیان اینکه برداشته شدن کامل تحریم‌های ظالمانه شرط پیشرفت مذاکرات هسته‌ای است، گفت: اینکه طرف‌های مذاکره کننده ادعا می‌کنند ایران به تعهدات خود عمل نکرده سخنی بیهوده و کذب است چرا که ایران همواره خود را به تعهدات ملزم می‌داند.
وی افزود: طرف‌های مذاکره کننده باید پرونده پادمان را که در آن ادعا می‌کنند ایران از تعهدات خود منحرف شده به طور کامل ببندند.
خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه یکسال از آغاز فعالیت دولت گذشته است و مردم انتظاراتی داشته‌اند، تأکید کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب برای ما ملاک است و ایشان در دیدار با هیئت دولت به دو نکته کلیدی اشاره کردند که یکی از آن‌ها توفیقات دولت و امید مردم به آینده بود.
وی با بیان اینکه تحرک و پویایی رئیس‌جمهور در سفرهایی که به شهرها و روستا دارند امیدآفرین است، گفت: شاید برخی بگویند زندگی ما سر و سامان ندارد اما قضایا به گونه‌ای است که ما نیاز به کارهای زیر ساختی داریم.
وی با اشاره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت اظهار کرد: کاهش تورم و رشد تجارت جهانی، قراردادهایی که با سایر کشورها منعقد شده است، رایگان شدن آب، برق و گاز افرادی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند، آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده در سایر کشورها، شرکت جوانان در حاکمیت، برجسته شدن شعارهای انقلاب بشارت‌های خوبی است.
امام جمعه قم با یادآوری ایام اربعین و اعزام زائران عبدالله الحسین علیه السلام به عراق تصریح کرد: این سفر عشق محبت و دلدادگی و به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و دولت و ملت عراق با تمام وجود و با همه توان از زائران پذیرایی می‌کند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حادثه‌ای که در چند روز گذشته در عراق اتفاق افتاد تاکید کرد: کسی انتظار چنین حادثه تلخی را نداشت، اما با پیام مرجعیت عراق و ایران این قائله خاتمه یافت.
وی افزود: ما همیشه خواهان آرامش و آسایش و امنیت برای زائران هستیم و دولت عراق هم باید برای تامین امنیت زائران اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/8ofz

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا