یادداشت

مسابقه دردمای پنجاه درجه گرما به چه قیمتی؟

به بهانه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال قم؛

ندای / رضا ملکی
گرمای هوای قم این روزها بیداد میکند،مخصوصا درساعات بعدازظهر که همه سعی میکنند به کولر پناه بیاورند وبا باد خنک آن از گرما گریزان باشند.حالا شما تصور کنید ساعت 4 بعدازظهر است دمای هوا چیزی نزدیک به پنجاه درجه گرما را نشان میدهد و22 بازیکن به همراه اعضا کادر فنی،کمیته برگزاری وداوران می بایست درچمن مصنوعی ولاستیکی استادیوم شهید حیدریان به میدان بیایند تا برگزار کننده دیدارهای فوتبال لیگ برتر باشند.
کدام عقل سلیمی می تواند این تصویر را در ذهن خود تجسم سازد؟ خانواده این بازیکنان همه نگران حال فرزندان برومندشان هستند.بازیکنان درمیان دونیمه پاهای خود را درآب یخ گذاشتند تا التهاب وتاولهای کف پای آنها از سوزش بیفتد وما می گوئیم آقایان مسئول به چه قیمتی می بایست این بازیها دراین ساعات جهنمی برگزار گردد.
آیا به فکر سلامت بازیکنان هستید؟
قهرمانی این مسابقات چه ارزشی دارد که برای آن می بایستی تاوان چنین سنگینی را پرداخت؟درپایان بازی اگر به چهره های برافروخته وقرمز شده وبعضا سیاه شده بازیکنان مظلوم می دیدی دلت به درد می آمد.دکتر باقری ریاست هیئت فوتبال را درنیمه دوم بازی جمعه میان نونیو وعقاب دراستادیوم دیدم.
از او پرسیدم آیا برگزاری این مسابقات دراین ساعت بسیار گرم ضروری است یا خیر؟او هم دل پردردی داشت گفت آقا از قول من بنویسید من بعنوان یک مدرس دانشگاهی که حوزه کاریم در تربیت بدنی است دقیقا می دانم که عواقب بازی درچنین هوائی برای بازیکنان چه میباشد اما چه کنیم که دست ما بسته است.زمین چمن حیدریان دراختیار بخش خصوصی است وتایم متعلق به برنامه تیمهای آموزشی پایه می باشد وما هیچگونه دخالتی درآن نداریم.
دکتر موبایل اش را نشان داد که حکایت از تماس با دکتر سانی خانی مدیر کل ورزش وجوانان بود که متاسفانه به تماس ایشان پاسخ نداده بودند دکتر می گفت می خواستم به ایشان بگویم که دراین ساعت در استادیوم حضور داشته باشند تا ببینند آیا میشود دراین هوای گرم بازی کرد یا خیر.
به هرحال براساس وظیفه ورسالت مطبوعاتی موارد فوق را قلمی کردم تا برای من که حدود پنجاه واندی سال در فوتبال این شهر حضور دارم همچنان این سوال در ذهن من باقی بماند که چرا وچرا می بایست اینگونه باشد که هنوز بعد ازسالها هنوز برای زمانبندی مسابقات فوتبالمان مشکل داشته باشیم واین سناریو برای تیمهای نوجوانان وجوانان فوتبال قم دراستادیوم تختی هم درحال اجراست باید به حال زار فوتبالمان درشرایط این چنینی گریست وتاسف خورد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9lct

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا