اقتصادمدیریت شهری

اجرای ۱۰ پروژه شاخص با الحاق اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خبرداد:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از واگذاری اراضی 32 و 48 هکتاری پردیسان برای پشتیبانی از طرح‌های هسته مرکزی شهر قم خبر داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم،ابراهیم معتمدی در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در مصوبات سفر حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی به قم تخصیص‌یافته است اظهار داشت: اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری که به قم الحاق شد در راستای تملکات در پروژه‌ها تأثیرگذار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: متأسفانه طی دهه‌های اخیر اتفاق خاصی در مرکزیت شهر رقم نخورده است، چراکه این پروژه‌ها نیازمند تملک بوده و هزینه‌بر است.

وی با اشاره به اینکه در محدوده اطراف حرم ۱۰ پروژه را خواهیم داشت، تصریح کرد: این پروژه‌ها می‌توانند مرکزیت شهر را متحول کنند که در این راستا پروژه دروازه ری نیز که یکی از پروژه‌های چندین ساله استان است انجام خواهد شد.

معتمدی اضافه کرد: تملک ۷۰ پلاک مغازه‌های مجاور حرم مطهر ، ساماندهی قبرستان نو، قبرستان شیخان، پارکینگ و صحن شرقی، فاز ۵ عماریاسر، دروازه ری، چهل اختران و… ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی از چندین پروژه نیمه‌کاره در شهر یاد کرد و گفت: پروژه شهید کاظمی، سامان سازان، پارکینگ شرقی، بافت تاریخی و … نیز ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قمی با بیان اینکه تعیین تکلیف پارکینگ شرقی حرم در کمیسیون ماده ۵ انجام‌شده است، عنوان کرد: این پروژه به یک طرح مشخص رسیده و اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/u0xe

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا