اجتماعیفرهنگ و هنر

محلات قم باید اسلامی باشد

فرمانده سپاه استان قم ؛

فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوزده دی استان قم  با تاکید بر اینکه محلات قم باید اسلامی باشد گفت : امروز درگیر جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم و مدیران محلات باید در همه این عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی سپاه قم ، سردار محمدرضا موحد در جشنواره مقداد (محلات قم در امتداد دادگری) که با هدف تجلیل از مدیران برتر محلات استان قم در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه قرارگاه 19 دی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد قم با فرماندهی آیت‌الله سعیدی شکل گرفت، اظهار کرد: سپاه دبیری این قرارگاه را بر عهده گرفت تا کارها به صورت عملیاتی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه محلات قم باید اسلامی باشد، عنوان کرد: امروز درگیر جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم و مدیران محلات باید در همه این عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند.

موحد از شناسایی 15 محله کم برخودار در مرحله نخست یاد کرد و گفت: ما این محلات را به 50 محله محوری افزایش دادیم و گروه‌های جهادی در این محلات خدمت‌رسانی را به مردم دنبال کردند.

تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی در 116 محله قم

دبیر قرارگاه نوزده دی  به افزایش آمار محلات قم به 116 محله اشاره کرد و گفت:  ضرورت اجرای طرح فراگیر بسیج با نگاه به دو بخش درونی و بیرونی دنبال شد تا بتوانیم در درون بسیج کادرسازی برای انقلاب اسلامی را دنبال کنیم و در بیرون از تشکیلات بسیج نیز نیروهای دغدغه‌مند نسبت به انقلاب را گردهم جمع و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از مسجد و امام جماعت به‌عنوان موضوع نخست مورد توجه قرار گرفت و در مرحله بعد رفع محرومیت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شناسایی حلقه‌های میانی، دسته‌بندی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

موحد از تشکیل قرارگاه‌های محله محوری در محلات قم و همچنین تشکیل مجمع عالی محله محوری یاد کرد و گفت: نظام مسائل محلات شناسایی شده و امروز از اطلس مسائل محلات رونمایی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جزییات هر محله از جمله نیازمندان، مساجد، پایگاه‌های بسیج، کلانتری و مراکز درمانی مشخص شده است، افزود: هر مسئولی با نگاه به شناسنامه هر محله به راحتی می‌تواند نسبت به تعیین اولویت‌ها و آغاز عملیات اجرایی مورد نیاز آن محله اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز درب مدارس به روی فرماندهان بسیج باز شده است، گفت: تلاش ما این است که میان مساجد، مدارس و پایگاه‌ها یک ارتباط مطلوبی را فراهم کنیم تا حرکت‌های منسجم و جامع را رقم بزنیم.

موحد با بیان این موضوع که یکی از اصلی ترین وظایف قرارگاه بالا بردن سواد سبک زندگی و برقراری ارتباط صحیح بین اعضای خانواده ها اشاره نمود و جهت این مهم به مأموریت دفاتر خانه سبز اشاره و این دفاتر را موفق در کاهش طلاق و افزایش فرزند آوری اعلام نمود .

فرمانده سپاه استان قم مطرح کرد: قرارگاه 19 دی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در قم شکل گرفته است و روند این قرارگاه رو به رشد است.

وی از مانکن‌ها و هنجارشکنان، اماکن پر تردد، اقشار آسیب پذیر، خانواده‌ها، افراد آسیب دیده، نما و منظر شهری، بقاع متبرک، ادارات و دستگاه‌ها به‌عنوان موضوعات مورد توجه قرار 19 دی یاد کرد.

محلات باید با هدایت ائمه جماعات اسلامی شوند

رئیس سازمان بسیج محلات کشور نیز دراین جشنواره  گفت: قرارگاه 19 دی فقط محلات قم را نباید پوشش دهد بلکه از قم انتظار داریم که جامعه اسلامی را پوشش دهد، گروه‌های جهادی محله اسلامی ساز برای احیای مساجد در سطح کشور باید شکل گیرد و این افراد باید در دیگر استان‌ها حضور یافته و مشکلات را رفع کنند.

سردار بابااحمدی از احیای 435 مسجد از سال گذشته یاد کرد و گفت: قرارگاه 19 دی فقط محلات قم را نباید پوشش دهد بلکه از قم انتظار داریم که جامعه اسلامی را پوشش دهد، گروه‌های جهادی محله اسلامی ساز برای احیای مساجد در سطح کشور باید شکل گیرد و این افراد باید در دیگر استان‌ها حضور یافته و مشکلات را رفع کنند.

وی با بیان اینکه محلات باید با هدایت ائمه جماعات اسلامی شوند، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم طرح محلات اسلامی را در سراسر کشور اجرا کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/e57o

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا