فرهنگ و هنر

قم پایه و اساس شعر آیینی در کشور است

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

حجت الاسلام عزت‌زمانی گفت: شعر آیینی در کشور، ظهور و بروز خوبی داشته و قم مثل همیشه پایه و اساس این حرکت عظیم است.

به گزارش ندای قم ، حجت الاسلام عزت زمانی، معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در اختتامیه شعر غدیرانه بیان داشت: شعر آیینی در کشور، ظهور و بروز خوبی داشته و قم مثل همیشه پایه و اساس این حرکت عظیم است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) محور وحدت اسلامی است، بیان داشت: اعتقاد و باور داریم ولایت امیرالمومنین محور وحدت امت اسلامی و بلکه همه بشریت است؛ اگر ولایت به معنای پیوستگی اجتماعی باشد و این ولایت عرضی زمینه تحقق ولایت طولی تا ولایت امیرالمومنین و ولایت الله باشد، امروز حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی به عنوان محکم ترین و مستندترین سند تحقق ولایت امیرالمومنین بر زمین است.

وی افزود: این باور باید در ما ایجاد شود که هرکس در هر عرصه ای و در هر صحنه ای باید تمام توان و ظرفیت خودش را برای استحکام، قوت، سرعت و حرکت این تشعشع نور ولایت عظمای ولایت امیرالمومنین(ع) در عالم را با تمام وجود به کار ببرد.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: فصل اخیر حرکت امیرالمومنین(ع) و غدیر در امروز انقلاب اسلامی است که شهدا آن را با خون خود نوشتند و اثبات و امضا کردند .

حجت الاسلام عزت زمانی به قدرت زبان شعر اشاره کرد و بیان داشت: امروز اگر قدرت زبان هنر و شعر، بیشتر از قدرت امنیتی و نظامی نباشد، کمتر نیست. امروز یک نفر می تواند با یک جمله حقیقت ولایت را در عالم جلوه گر کند و نشان دهد و بیان کردن حقیقت این اتفاق بزرگ، کار کمی نیست.

وی افزود: دشمنی با أمیرالمومنین (ع) نه برای ولایت آسمانی و نه برای حقیقت ولایت است و شما در تمام متون، حتی بزرگان فرقه هایی که در ظاهر دشمنی و مخالف با امیرالمومنین می کنند، ولایت امیرالمومنین علی(ع) را اذعان و بلکه امر بدیهی می دانند و کسی نمی تواند این ولایت را منکر شود و آن چیزی که نقطه درگیری و زمین گیری هم نبوت پیامبر و هم ولایت علی ابن ابی طالب(ع) و اهل بیت بود، برپایی حکومت توسط ولایت بوده است؛ حکومت علوی نقطه درگیری است و اگر گمان کنیم صرف نام بردن از یک ولایت آسمانی سبب سعادت در آخرت است و کار را تمام می کند، ولایت امام علی(ع) را درک نکرده ایم.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: آن چیزی که امر امیرالمومنین(ع) را امروز در عالم محقق می کند برپایی حکومتی است که آن پرچم بتواند ذیل آن، همه حقایق آن ولایت را جلوه گر کند و جنگ روایت ها و جنگی که دشمن به صورت تمام عیار انجام می دهد، جنگ روایت و رسانه است و چه عرصه ای بالاتر از هنر و شعر برای روایت حقیقت این ولایت وجود دارد و شعر، اصیل ترین هنری است که امروز می تواند حتی در عالم جلوه کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ll0z

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا