مدیریت شهری

بازگشایی تقاطع خیابان دانیال و بلوار فردوسی تا سه هفته آینده

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  خبرداد:

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از بازگشایی تقاطع خیابان دانیال و بلوار فردوسی تا سه هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم به نقل از شهرداری قم ،حامد خسروی با اشاره به ایجاد مشکلات برای شهروندان در بلوار فردوسی و محل تلاقی آن با خیابان دانیال نبی(ع) اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان، قرار است ظرف مدت سه هفته آینده، این تقاطع بازگشایی شود.

وی در توضیح چرایی ایجاد این مساله نیز گفت: ایجاد تقاطع‌های چراغ‌دار از سوی شهرداری به علت ابلاغ آیین‌نامه جدید طراحی معابر شهری بوده که مربوط به آذرماه سال ۹۹ است و این آیین‌نامه طراحان شهری را ملزم به کاهش سرعت معابر با تغییر در تقاطع چراغ‌دار کرده است.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در واقع این وضعیت علاوه بر کاهش سرعت تردد در این قبیل معابر، باعث ایجاد شرایطی برای تردد افراد عادی و به‌خصوص سالخوردگان می‌شود.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن اصلاحات مهندسی مربوط به این تقاطع ابراز کرد: علاوه بر این مساله، خرید تجهیزات ترافیکی نیز از دیگر مسائلی بوده که باعث طولانی شدن بازگشایی این تقاطع شده است.

خسروی یادآور شد: البته در حال حاضر خرید تجهیزات کنترل ترافیکی در حال انجام است و بر اساس برآورد همکاران در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ظرف سه هفته آینده شاهد بازگشایی کامل تقاطع خواهیم بود و در این صورت دیگر نیازی به وجود دوربرگردان در این مسیر هم نیست.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/xs1l

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا