
رئیس اوقاف شهرستان قم از اجرای گسترده نیات موقوفات حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در دهه نخست محرم خبر داد و گفت: مجموع هزینههای انجامشده از محل موقوفات، بقاع متبرکه و فعالیتهای فرهنگی به حدود 23 میلیارد تومان رسیده و بیش از 300 هزار وعده اطعام حسینی نیز میان عزاداران توزیع شده است.
به گزارش ندای قم قم، حجتالاسلام والمسلمین سید نورالدین صمدانی، با اشاره به اجرای نیات واقفان در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام اظهار کرد: از محل موقوفات متصرفی این اداره، حدود 3 میلیارد تومان برای اجرای نیات حسینی هزینه شده و از محل موقوفات غیرمتصرفی نیز نزدیک به 5 میلیارد تومان صرف برگزاری مراسم و اجرای نیات واقفان شده است.
وی افزود: همچنین بقاع متبرکه و بخشهای فرهنگی شهرستان قم نیز با صرف حدود ۱۵ میلیارد تومان در برگزاری مراسم عزاداری، اطعام، خدمات فرهنگی و پذیرایی از عزاداران مشارکت داشتهاند که در مجموع، ارزش خدمات ارائه شده در دهه نخست محرم به حدود 23 میلیارد تومان میرسد.
رئیس اوقاف شهرستان قم با اشاره به گستردگی برنامههای اطعام حسینی در بقاع متبرکه گفت: تنها در آستان مقدس امامزاده شاه احمد بن قاسم علیه السلام، حدود 25 هزار وعده غذا تا پایان برنامهها میان عزاداران توزیع و با احتساب سایر بقاع متبرکه شهرستان، برآورد شده است بیش از 300 هزار وعده غذای گرم و اطعام حسینی در دهه نخست محرم میان زائران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام توزیع شده است.
صمدانی تأکید کرد: اجرای دقیق نیات واقفان و خدمترسانی به عزاداران حسینی، از مهمترین مأموریتهای اوقاف در ایام محرم است و همه ظرفیتهای موقوفات و بقاع متبرکه برای تحقق این اهداف به کار گرفته شده است.



