مدیریت شهریویژه

اجرای پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر در مدت ۴۲ ماه

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم  خبرداد:

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم پروژه پارکینگ شرقی را در مرحله انتخاب پیمانکار اعلام کرد و گفت: با تحویل زمین به پیمانکار، حدود 42 دو ماه اجرای پروژه زمان برده و بیش از 110 هزار مترمربع زیربنای پروژه خواهد بود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ،سید محمدحسین دهناد در گفت‌وگویی، از آغاز پروژه پارکینگ شرقی حرم به‌زودی خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه در چند سال گذشته پارکینگ شرقی حرم به‌صورت نامطلوبی رهاشده بود که خوشبختانه امسال مطالعات و طراحی این پارکینگ انجام‌شده و در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ضلع شرقی حرم مطهر از سال ۷۳ طرح دارد، اما چالش‌ها و اختلاف‌هایی مانع اجرای طرح‌شده است اما از ابتدای شکل‌گیری شورای ششم به‌عنوان یک مطالبه اولویت‌دار آن را پیگیری شده و هم‌اکنون به مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار رسیده است.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، فضای پارک در پروژه پارکینگ شرقی را موردبررسی قرارداد و گفت: بر اساس طراحی انجام‌شده، بیش از ۱۶۰۰ جای پارک تعیین‌شده و ازنظر زیباسازی شهری این بخش از هسته مرکزی شهر در شرایط مطلوبی قرار خواهد گرفت.

وی عرصه اجرای پروژه پارکینگ شرقی را بیش از ۲۳ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: با تحویل زمین به پیمانکار حدود ۴۲ دو ماه اجرای پروژه زمان برده و بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع زیربنای پروژه خواهد بود.

دهناد در پایان با اشاره به کاربری‌های پارکینگ شرقی بیان کرد: در این پروژه سه‌طبقه پارکینگ، یک طبقه پایانه برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و یک صحن زیبا به نام صحن کریمه در نظر گرفته‌شده که امیدواریم به بهترین شکل اجرا شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fdly

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا