مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: پس از انجام مطالعات خردنگر و کلاننگر، هشت گزینه توسط مشاور برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه بررسی و در نهایت یک گزینه انتخاب شد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، لیلی نیک خلق احمدی در گفتوگویی با اشاره به انجام مطالعات فاز یک و دو تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه اظهار کرد: فاز یک طرح تقاطع میدان سپاه در سال ۱۳۹۹ تهیهشده بود اما با توجه به اهمیت موضوع، مطالعات جدیدی انجام شد.
وی افزود: در این راستا سه جلسه کمیته تصویب طرحها و دو جلسه کارشناسی با حضور تمام ارکان تصمیمگیری برگزار شد و طی این جلسات مقرر شد مطالعات جامع خُردنگر و کلاننگر راجع این پروژه انجام شود.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به تهیه هشت گزینه برای اجرای این پروژه توسط مشاور تأکید کرد: در این مطالعات عملکرد محورها و تقاطعهای مجاور و تأثیر آن بر میدان سپاه نیز بررسی شد.
وی با بیان اینکه در میان تمام گزینه یک گزینه نهایی انتخابشده و طراحی فاز دو نیز انجامشده است گفت: برآورد ریالی پروژه تا پایان اردیبهشتماه کامل میشود و خردادماه مناقصه این پروژه را در دستور کار خواهیم داشت.
نیک خلق احمدی با تأکید بر اینکه این پروژه در منفی یک چپگرد از فاز پنج عمار یاسر به خیابان جمهوری خواهد داشت اضافه کرد: همسطح قابلیت تقاطع دارد و میتواند میدان هم باشد. از طرفی امکان یک چپگرد چراغدار از جمهوری به فاز پنج عمار یاسر در همسطح پروژه پیشبینیشده که در صورت وجود پسزدگی ترافیکی اجرا خواهد شد.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: اجرای رمپ جهتی شرق به جنوب به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع در کنار زیرگذر غرب به شرق به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع دیدهشده است.
وی با اشاره به تهیه نقشههای فاز دو سیویل و آبهای سطحی و تأیید آنها گفت: نقشههای فاز دو از نظر سازه هم در دست بررسی است و برآورد نهایی بهزودی اعلام خواهد شد.
نیک خلق احمدی انجام مطالعات جامع خرد نگر و کلان نگر برای محور آیتالله صدوقی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر گزینه مطرح است که تقاطع این محور با خیابان شهید اخلاقی احداث شود تا بار ترافیکی آیتالله صدوقی به سمت فاز پنج عمار یاسر و جمهوری هدایت شود.
وی با اشاره به اینکه در طرحی میدان سپاه از سمت خیابان اخلاقی به فاز پنج عمار یاسر یک روگذر طراحیشده اما مسیر برگشت از فاز پنج به خیابان اخلاقی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: تلاش ما بر این است که بار ترافیکی این محدوده وارد خیابان اخلاقی و محور صدوقی نشده و از مسیرهای جایگزین مانند جمهوری و پیامبر اعظم (ص) استفاده شود.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان پیشبینی گذرگاه عابر پیاده در تقاطع غیرهمسطح سپاه، گفت: مسئله گذرگاه عرضی عابر پیاده برای ما در تمام طراحیها اولویت دارد و پیشبینی میشود.