ورزش

علی آنسته ؛جانبازی فداکار و فوتبالیستی شایسته

گفت و گوی « ندای قم» باکهن کسوتان فوتبال قم؛

ندای قم / گفت و گو / رضا ملکی

محله صفائیه قم در 50 سال گذشته از محله های قدیمی و با کلاس قم محسوب میشد که پسر دوست داشتنی ما نیز تولد خود را در این محله جشن گرفت ،پدرش حسین که از زحمت کشان شغل شریف مسگری بود نام فرزند برومندش را علی نهاد.
جنب وجوش دوران کودکی و پا به توپ شدن درآسفالت و زمینهای خاکی خیلی زود از او یک بازیکن خوب و شایسته در بدنه فوتبال آموزشگاه ها معرفی نمود مسیر تحصیلی او مدرسه های رضائی،ادیب،حافظ،صدر،حکیم نظامی تا پایان رسیدن به مرحله دیپلم بود.
فوتبال آموزشگاهها ازوجوداودرپست هافبک بهره های بسیار برد مربیان شایسته اش با نامهای مرحوم طاهریان،خلیفی،زاهدی،خانی،چراغچی حق بزرگی بر گردن او در شکوفایی ورزش اش داشتند.
مسیری که علی در تیم های باشگاهی قم پیمود ابتدا با تیم عقاب طلائی آغاز گردید سپس تیم خیام با مربی خوبی چون عباس وحید نیا او را در خود جای داد و تیم های پرسپولیس،خیام عبدی پور،جاوید،بیت المقدس،شاهین،سهیل،صنعت نفت تیم هائی بودند که علی آنسته فوتبالش را از آنجا آغاز و بیش از سی سال با عزت و افتخار به پایان رساند. اوج شکوفائی علی عضویت در تیمهای منتخب قم و بسیج بود که درمسابقات لیگ کشوری فوتبال ایران به عنوان مهره کلیدی در خط هافبک برای فوتبال قم درخشان ظاهر شد.
علی می گوید :مربیان بسیاری برای من زحمت کشیدند که دستشان را می بوسم او از مرحوم حسین آزاده ،تجویدیان و نریمان یاد نموده سپس ابوالفضل صولتی ،عباس وحید نیا،استاد کاظم فتحی،خلیفی،چراغچی،مرحوم ابراهیم عراقیان ،استاد محمد رضا اسماعیلی ،استاد رضا دستکش ،استاد احمد ارجمند را نفراتی یاد نمود که در تیمهای مختلف افتخار شاگردی آنها را داشته است.
حضورعاشقانه 50 ماهه در جنگ
علی با شروع جنگ تحمیلی ابتدا خدمت سربازی خود را در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذراند سپس به عنوان استاد آموزش در پادگان خیبر قم فعال شد و با حضور در عملیات دلیرانه مهران،فار،شلمچه،والفجر،کربلای 1تا9 حضوری عاشقانه در جبهه دانست و افتخار 30 درصد جانبازی نیز به عنوان نماد افتخار روزهای جنگ به نام وی ثبت و حک گردیده است. علی 24 سال عضو فعال بسیج میباشد و هم اکنون به عنوان مسئول امور ایثارگران در اداره کل ورزش و جوانان استان قم افتخار خدمت به ایثارگران جانباز رادارد .
29 سال بعنوان کارمند نمونه و فداکار اداره کل ورزش و جوانان استان قم در خدمت به ورزش شهر میباشد و رسیدن به مرز بازنشستگی هنوز او را قبراق و سرحال در میادین نشان میدهد .
صحبتهای پایانی مرد جبهه و جنگ
علی آنسته در تمامی صحنه های مربوط به حاشیه های ورزش بعنوان یک فرد فعال و زحمتکش دیده میشود در غم وشادی قهرمانان همیشه یک پای برگزاری شایسته مراسم هست .
در امور مربوط به شهدا همیشه پیشقدم بوده و در درگذشت بزرگان ورزش همواره او بوده که در برگزاری با شکوه و شایسته مراسم حرف اول را زده است .
در عیادتهای مختلف از ورزشکاران و یاری رساندن به آنها و کمکهای بسیار مالی به خانواده محرومان نیز علی ید طولانی دارد .
وی در حال حاضر مشغول تحصیل بوده و برای رسیدن به مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی تلاش می کند او می گوید:از اینکه به یاد ما بودید بسیار سپاسگزارم و از قول من بنویسید تمامی تلاشهای 40 ساله من در مسیر ورزش وبخشی که در جبهه و جنگ گذشت خدمت به مردم و رضای خداوند متعال بود و پروردگار بزرگم را شاکرم که اکنون با داشتن دو فرزند برومند و تحصیل کرده دین خود را به جامعه ادا کرده ام .
سجاد هم اکنون مسئول تحصیل در رشته فوق لیسانس حقوق بوده و حسین نیز که از فوتبالیستهای خوب گذشته بود هم اکنون با اخذ دکترای مدیریت ورزش صاحب افتخار گردیده است.
همچنین همسرعزیزم اکرم سادات حسینی خو که از مربیان تیر وکمان بوده و لیسانس حسابداری دارد او نیز در سالها تلاش در کنار من و هم دوشی و همراهی من در مسیر سخت ورزش و کار حق بزرگی بر گردن من دارد که در همینجا از زحمات 30 ساله اش تشکر میکنم .
آنسته می گوید آقا بنویسید از مجموع 6090 شهید بزرگوار استان قم 320 نفر این عزیزان از خانواده ورزشی هستند که با افتخار درطول سالها خدمت سعی کرده ایم به شکل باشکوهی از خانواده های این عزیزان تجلیل بعمل آوریم .
وی در پایان یاد و خاطره مرحوم دکتر حسین عبداللهی مدیر مسئول روزنامه ایمان گرامی داشت و گفت : حسین عزیز مردم دار بود و دغدغه رفع مشکلات آنها را داشت و درمسیر ورزش نیز همواره درصدد کمک به پیشرفت و توسعه ورزش قم بود. همچنین برخود لازم می دانم از رویکرد روزنامه ایمان در توجه به کهن کسوتان که عمر خود را صرف اعتلای ورزش قم نموده اند تقدیر و تشکر نمایم و برای ورزشکاران و قهرمانان برومند شهر کریمه اهل بیت(س)آرزوی توفیق و سرافرازی نمود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/g8w5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا