ورزش

دعوت سه ورزشکار قمی به تیم ملی پنچاک سیلات

رئیس هیات ورزش های رزمی استان قم خبرداد:

رئیس هیات ورزش های رزمی استان قم گفت: داود زارعی و قاسم مهدوی با کسب مدال برنز و محمدجواد اسم‌خانی با درخشش در مسابقات پنچاک سیلات کشوری به تیم ملی این رشته ورزشی دعوت شدند.

به گزارش ندای قم ،علی یزدی اظهار داشت: تیم سه نفره استان قم که به مسابقات انتخابی تیم ملی در استان خراسان رضوی اعزام شده بود، با کسب ۲ مدال برنز توسط داود زارعی و قاسم مهدوی و دعوت این ۲ ورزشکار به اردوی تیم ملی کار خود را به پایان رساند.
وی بیان کرد: قاسم مهدوی تا لحظات پایانی با اختلاف از حریف خود پیش بود و به علت شکستگی دست، از راهیابی به فینال مسابقات باز ماند.

وی گفت: محمد جواد اسم خانی نیز در یک بازی نزدیک به قهرمان وزن خود، بازی را واگذار کرد که درخشش این رزمی‌کار باعث دعوت وی به اردوی تیم ملی شد.

یزدی عنوان کرد: مسابقات پنچاک سیلاک قهرمانی کشور روزهای پنج شنبه و جمعه ۹ و ۱۰ تیرماه در مشهد مقدس برگزار شد.

پنچاک سیلات یکی از کشفیات مهم در زمینه ورزش‌های رزمی در بین مردم جهان است که در قرن ۱۹ میلادی به سرعت عمومیت یافت.
نام پنچاک سیلات در سال ۱۹۴۸ به عنوان یک اصطلاح واحد برای توصیف سبک های مختلف هنرهای رزمی کشور اندونزی مطرح شد که قسمت اول آن یعنی پنچاک مرسوم برای هنرهای رزمی و سیلات واژه مرسوم در سوماترا تشکیل شد. در کاربرد امروزی این رشته معمولا پنچاک به بخش‌های نمایشی این هنر رزمی و سیلات به جوهره جنگ و مبارزه و دفاع شخصی اشاره دارد.
این رشته در برنامه‌های بازی‌های آسیایی هنرهای رزمی ۲۰۰۹ بانکوک و بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی قرار داشت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ikln

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا