اجتماعیویژه

رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود

مدیرکل مدیریت بحران قم استان قم:

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تاکید بر اهمیت رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا بویژه در هیئات مذهبی و سیستم حمل‌ونقل عمومی، گفت: هیات‌های مذهبی دراین استان نذر ماسک در بین عزاداران را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

به گزارش ندای قم محسن اوروجی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: نذر ماسک و بهداشت در اولویت هیئات مذهبی باشد و نذوراتی مانند غذا دربسته بندی‌های بهداشتی توزیع شود و این موضوعات در روزهای نزدیک عاشورا و تاسوعای حسینی ضرورت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: عمده مباحثی که در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد، درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسیرانی‌ها، قطار و همچنین مراسم‌های آیینی و مذهبی  در استان قم بود.

وی افزود: برخی از هیات‌ها موارد بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند، اما درصد آن نسبت به انتظارات کم است و با توجه به پیک بیماری که در آن قرار داریم، انتظار ما رعایت بالاتر از ۸۰ درصد است که در حال حاضر کمتر از این میزان می‌باشد.

اوروجی گفت: توصیه ما به هیئات مذهبی این است که تا جایی که امکان دارد در فضای باز مراسم برگزار کنند، اگر شرایط آن فراهم نیست ، در فضای بسته تهویه مناسب و استفاده از ماسک ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه در عزاداری‌ها فاصله افراد رعایت نمی‌شود، عزاداران به یاد داشته باشند چه در فضای باز و بسته به آن‌ها توصیه می‌کنیم زدن ماسک را فراموش نکنند، و در خصوص نذوراتی که توزیع می‌شود پیشنهاد ما این است که این نذورات را به صورت بسته‌بندی و خشک میان مردم پخش کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mk4l

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا