اجتماعیویژه

جزییات شناسایی و دستگیری کلاهبردار ۱۱۰ میلیاردی

فرمانده انتظامی استان قم تشریح کرد:

فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری متهم به جعل و کلاهبرداری ملکی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در قم خبر داد.

به گزارش  ندای قم به نقل از پلیس قم ،سردار سید محمود میرفیضی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر اینکه فردی ۲ هزار متر از اراضی مرغوب شهر قم به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال را به وی فروخته است در حالی که متعلق به غیر بوده و کلاهبرداری انجام شده است.

وی افزود: بلافاصله تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد، متهم با انجام مانورهای متقلبانه و جلب اعتماد خریدار طی مبایعه نامه‌ای اراضی موصوف را به وی فروخته است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: با تلاش مضاعف کارآگاهان، متهم که دارای سابقه کیفری غصب عنوان وکیل نیز بوده است، شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم اعتراف کرد که با ارائه وکالتنامه مجعول به یکی از دفاتر اسناد رسمی قم، از سهل انگاری سر دفتر سو استفاده کرده و با تنظیم سند قطعی غیر منقول، اراضی موصوف را به شاکی انتقال داده و مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال دریافت کرده است.

میرفیضی ابراز داشت: متهم در نهایت به مرجع قضائی استان معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان قم به شهروندان توصیه کرد: قبل از خرید اموال غیر منقول، مستندات مالکیت فروشنده و ایادی ماقبل تا مالک اولیه را مشاهده و برای بررسی اصالت اسناد در صورت امکان به صورت حضوری و یا تلفنی با فروشندگان مذاکره و با استعلام از دفاتر اسناد رسمی و سازمان ثبت اسناد و املاک شهر مربوطه نیز از صحت و سقم اسناد، اطمینان حاصل کنند تا مورد سو استفاده افراد جاعل و کلاهبردار قرار نگیرند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/118g

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا