اجتماعی

ثبت نام ۹۹ درصدی مردم قم برای دریافت کارت هوشمند ملی

مدیرکل ثبت احوال استان قم خبرداد؛

مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: ۹۹ درصد مردم استان قم برای دریافت کارت هوشمند ملی تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ندای قم ،منوچهر تیموری در گفت‌وگویی در راستای روند صدور کارت هوشمند ملی در استان، با اشاره به اینکه افراد بالای ۱۵ سال سن می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام‌کنند، اظهار کرد: استان قم از ابتدای زمان صدور کارت هوشمند ملی به صورت پایلوت در سطح کشور بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در استان قم روند خوبی دارد، مطرح کرد: حدود ۹۹ درصد مردم استان تاکنون که بالای ۱۵ سال سن داشته و واجد شرایط هستند، برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۵ هزار نفر از مردم قم ثبت‌ نام خود را انجام داده‌اند، عنوان کرد: ۱ درصد باقی‌مانده جمعیت استان را نیز بیشش‌تر افرادی شامل می‌شوند که هرساله به سن ۱۵ سال رسیده ولی هنوز ثبت نام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت در استان قم مراحل ثبت نام کارت هوشمند ملی را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: روند ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت که مجوز ثبت احوال دارند، دنبال می‌شود.

تیموری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کارت‌های هوشمند ملی آماده شده است، تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد افرادی که مراحل ثبت نام خود را انجام داده‎‌اند، هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی یک دوره‌ای در سطح ملی در فرآیند صدور کارت‌های هوشمند ملی خللی ایجاد شده بود، یادآور شد: این خلل دلایل مختلفی ازجمله مباحث اقتصادی، تحویل لاشه کارت، تحریم‌ها و … داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان قم ادامه داد: بومی‌سازی کارت‌های هوشمند ملی انجام شده و خوشبختانه با همتی که در سطح ملی وجود دارد، این روند تسهیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای تحویل کار به افرادی که هنوز در صف انتظار هستند در سطح ملی انجام شده است، بیان کرد: تلاش ما این است که استان قم در اولویت تحویل قرار بگیرد.

تیموری با بیان اینکه در گذشته پروسه ثبت نام تا تحویل کارت هوشمند ملی بیش از یکسال زمان نیاز داشت، ابراز کرد: امروز این روند تسهیل شده و زمانی که سپری می‌شود نیز به این منظور است که ابتدا افرادی که در صف انتظار مانده و در گذشته ثبت‌نام کرده‌اند را در اولویت صدور قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی در صف انتظار صدور بودند، اظهار داشت: خوشبختانه استان قم از نظر ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی جزو استان‌های رده بالای کشور است ولی همچنان تلاش برای تسریع این فرآیند در استان قم ادامه دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/zcy7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا