حوزه علمیهویژه

مردم از گرانی در مضیقه هستند

آیت الله نوری همدانی دردیدار استاندارقم:

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: خدمت به مردم ‌بسیار مهم است اکنون آنان از گرانی در مضیقه هستند و باید کاری کرد آنان در رفاه باشند.

به گزارش ندای قم ،آیت الله حسین نوری همدانی روز چهارشنبه در دیدار استاندار قم با وی به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار داشت: فقر، ظلم و جهل ذلت است و باید شاهد عدل در جامعه باشیم و همه از زندگی‌مرفهی برخوردار باشند.

وی افزود: فقر مردم باید مرتفع شود ، در استان قم و روستاها و شهرهای آن نباید فقر، ظلم و جهل وجود داشته باشد.

وی گفت: قم ‌غیر از شهرهای دیگر است چرا که حرم اهل‌بیت(ع) است و مردم قم سابقه بسیار روشنی در ارتباط با خاندان عصمت و طهارت(ع) داشته‌اند.

باید به سمتی برویم که فردی بدون خانه در قم نباشد

این مرجع تقلید گفت: دنیا به قم نظر دارد چون علما در این شهر قیام و فرهنگ خاصی ایجاد کردند لذا مسوولیت مدیران سنگین است که عظمت آن  را نگه دارند تا هر کسی وارد قم شد ببیند در مرکز انقلاب چقدر تحویل و تغییر رخ داده شده‌است.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم مساله مسکن است ، باید به سمتی برویم که فردی بدون خانه در قم نباشد.

وی تاکید کرد: وقتی رسانه‌های خارجی معاند را رصد  می‌کنیم همه در مورد مملکت و مردم حرف می زنند،  در صدا و سیما که از بیت المال ارتزاق می ‌کند نباید شاهد تبلیغات شامپو و فرش باشیم.

وی گفت: خدمت به مردم ‌بسیار مهم است اکنون آنان از گرانی در مضیقه هستند و باید کاری کرد آنان در رفاه باشند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید ریشه گرانی را پیدا کرد گفت: آمریکا و صهیونیست کاری کردند اقتصاد  ما را به سمت دلار برود.

استاندار: دولت در یکسال گذشته پشتیبانی بودجه‌ای خوبی از قم داشته است

استاندار قم نیز دراین دیدار گفت: دولت در یکسال گذشته پشتیبانی های بودجه‌ای خوبی از قم داشته است و ارقامی که توافق کردیم را گرفته و بخشی دیگر را تا آخر شهریور خواهیم گرفت.

سید محمد تقی شاهچراغی اظهار داشت: تقریبا نزدیک به ۱۰‌ماه است در قم مشغول به کار شده ام  و اولین وظیفه خود را حضور در بین مردم می دانم.

وی ادامه داد: در این ‌مدت بدون استثنا همه روزهای هفته به شکلی ارتباط مردمی برقرار کرده ایم که حتی در ایام تعطیل نیز این ارتباط وجود داشته است.

وی گفت: اکنون دقیق می دانیم چه موضوعاتی را مردم ‌با ما مطرح کرده اند و زمان بندی کردیم‌ چقدر از مشکلات رفع شده یا حل آن ها در حال انجام ‌است و اگر مشکلی حل نشد به مردم اطلاع رسانی می کنیم که به چه علت بوده است.

شاهچراغی افزود: در موضوع مسکن ۱۲۸ هزار نفر در قم برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۲ هزار نفر واجد شرایط شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر تکلیف شدند و زمین و قرارداد ساخت آن ها تامین شد.

استاندار قم افزود: عموم روستاهای قم گرفتار مشکل آب شرب از نظر کمیت و کیفیت آب بودند و تلاش و پیگیری شد و تا ۱۰ روز دیگر ۲۵ روستا از آب شیرین شهری قم بهره مند می شوند و برخی قنوات احیا و لایروبی شده است.

وی بیان کرد: در موضوع جاده ها متاسفانه در جاده های بین شهری قم و شهرهای اطراف کیفیت نامناسبی را شاهد بودیم و تصادف های فراوان منجر به فوت رخ می داد اکنون احداث جاده دوم بین کهک و پردیسان شروع شده و  تعریض ۶ متری جاده ای در منطقه دستجرد بین قم و تفرش در حال انجام است.

شاهچراغی افزود: در یک سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان قم اعطا شده که نسبت به مدت مشابه آن سه برابر شده است.

وی همچنین عنوان کرد: دغدغه علما و مراجع، عفاف و حجاب در قم است که در این زمینه از خود دولت آغاز کردیم.

وی ادامه داد: موضوع نماز در ادارات و عفاف و حجاب کارکنان دولت بسیار بهبود یافته و وضعیت ادارات در پاسخگویی و خدمت رسانی نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/zpqw

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا