حوزه علمیهویژه

تبعیض و بی عدالتی از جامعه ریشه کن شود

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس قوه قضائیه:

آیت الله نوری همدانی ،پشتیبانی از قضات را بسیار ضروری دانسته و یکی از راه های اجرای عدالت در جامعه را وجود قضات آگاه و دلسوز بیان نمود و گفت : باید تلاش کرد مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود تا در جامعه تبعیض و بی عدالتی ریشه کن شود.

به گزارش ندای قم به نقل از مرکز خبرحوزه ،آیت الله حسین نوری همدانی صبح جمعه در دیدار با رئیس قوه قضائیه در سخنانی اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در توصیه به مالک اشتر در خصوص انتخاب قاضی فرمودند که قضات باید از میان اشخاص و افراد فاضل انتخاب شوند و می‌بایست از آنان پشتیبانی و حمایت نیز صورت گیرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: امیرالمومنین (ع) همواره نسبت به حمایت از مردم و مظلومان تاکید داشتند و می‌فرمودند مردم ستون دین و سپر در برابر دشمنان هستند.

انتقاد از دریافت جریمه دیرکرد تسهیلات از سوی بانک‌ها

وی با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از مردم ضرورت دارد افزود: دستگاه قضائی و شخص رئیس قوه قضائیه در طول مدتی که این مسئولیت را پذیرفته‌اند در مسیر احقاق حق مردم گام‌های خوبی برداشته‌اند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اجرای عدالت از امور بسیار مهمی است که مسئولیت آن امروز بر عهده شماست و بحمدالله تاکنون در این مسیر موفق بوده‌اید و ما نیز برای ادامه مسیر برای شما دعا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قاطعیت دستگاه قضا بسیار تأثیرگذار است افزود: در این مدت کارهای خوبی در دستگاه قضائی انجام شده تا بتوانند خدمت بهتری به مردم ارائه کنند.

مرجع تقلید شیعیان، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دریافت جریمه دیرکرد تسهیلات از سوی بانک‌ها بیان داشت: موضوع ربا و همچنین ذلت در برابر دشمنان از جمله گناهانی است که بر اساس آیات الهی تأثیرگذاری آنها از سایر گناهان بیشتر است.

اژه‌ای: کارگروه رسیدگی ویژه به مشکلات مردم قم تشکیل شد

رییس قوه قضاییه گفت: در جریان سفر به استان قم کارگروهی جهت رسیدگی‌ ویژه به مسائل و مشکلات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان و بررسی نامه‌های مردمی تشکیل شد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز جمعه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، با اشاره به اهداف سفر هیات عالی قضایی به استان قم و اقدامات و برنامه‌ها و مصوبات صورت گرفته در جریان این سفر اظهار کرد: مدیران ارشد دستگاه قضایی در جریان سفر به استان قم با حدود ۳۳۰ تن از مردم به صورت حضوری دیدار کردند و به بررسی و رسیدگی مسائل حقوقی و قضایی آنها پرداختند.

رییس دستگاه افزود: برخی از موضوعات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان با مسئولان عالی قضایی در جریان سفر به استان قم، اختصاص به دستگاه قضایی نداشت؛ با این حال ما نسبت به این قبیل درخواست‌ها نیز در حد توان پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی از دستگاه قضایی به نقاط مختلف استان قم به‌منظور سرکشی از مراکز قضایی و رسیدگی به مشکلات مردم اعزام شدند و گزارش‌های خود را برای ترتیب اثر دادن ارائه کردند.

وی همجنین با اشاره به اقدامات قوه قضاییه طی ماه‌های اخیر جهت ساماندهی انبارهای اموال تملیکی بیان داشت: در جریان سفر به استان قم موضوع تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی استان مورد توجه ویژه قرار گرفت‌.

دیدار رئیس دستگاه قضا با آیت الله سبحانی

رئیس قوه قضائیه همچنین در جریان سفر به شهر مقدس قم با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این دیدار به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد دستگاه قضا، سفر هیئت عالی قضایی به استان قم و دستاورد‌ها و مصوبات این سفر پرداخت.

آیت‌الله سبحانی در این دیدار با قدردانی از اقدامات مجدانه رئیس دستگاه قضا به بیان مطالب و توصیه‌هایی پیرامون موضوعات مهم و کلان کشور و قوه قضاییه پرداخت.

دیدار رئیس قوه قضائیه با آیت الله مکارم شیرازی

رئیس دستگاه قضا همچنین  در جریان سفر به شهر مقدس قم با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد دستگاه قضا و دستاورد‌ها و مصوبات سفر هیئت عالی قضایی به استان قم پرداخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار از برخی اقدامات رئیس قوه قضاییه قدردانی کرد و توصیه‌هایی را در خصوص برخی موضوعات و مشکلات مهم قضایی ایراد کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/i2az

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا