حوزه علمیه

باید روش‌های درست امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده شود

آیت‌الله سعیدی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم :

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه باید روش‌های درست امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده شود گفت: در امر به معروف و نهی از منکر خدا می خواهد معروف رایج شود و منکر جمع شود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که پیش از ظهر روز دوشنبه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت ایام عزای اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: حرکت اربعین و حضور پرشور مردم در حمایت از نظام اسلامی را در راستای لبیک به ندای هل من ناصر اباعبدالله (ع) دانست و گفت: این پیام امام حسین(ع) تا ظهور ادامه دارد و شرط ماندگاری این پیام بیداری ما است و باید جهادی و بدون هیچ تعللی کار کنیم.

وی افزود: این عزاداری ها لبیک به ندای هل من ناصر اباعبدالله (ع) است که یک پیام ماندگار برای تاریخ بود و در همه زمان ها باید به این ندا لبیک گفت.

وی حرکت اربعین و حضور پرشور مردم در حمایت از نظام اسلامی را در راستای لبیک به ندای هل من ناصر اباعبدالله(ع) دانست و افزود: این پیام امام حسین(ع) تا ظهور ادامه دارد و شرط ماندگاری این پیام بیداری ما است و باید جهادی و بدون هیچ تعللی کار کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر با همکاری همه نهادها انجام شود، گفت: این دو واجب الهی چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری ساز و کار دارد.

وی با بیان اینکه باید روش‌های درست امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده شود، افزود: در امر به معروف و نهی از منکر خدا می خواهد معروف رایج شود و منکر جمع شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه مخاطب شناسی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، گفت: بحث آموزش همگانی در امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

تشکیل اداره شورای امر به معروف و نهی از منکردر 40 اداره قم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم  نیز دراین دیدار با تاکید بر اینکه اداره‌ها باید شورای امر به معروف داشته باشند، گفت: تا به امروز از مجموع 120 اداره در استان قم، 40 اداره شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را معرفی و 80 اداره نیز هنوز اقدام به معرفی اعضای این شورا نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی ، با تشکر از مواضع انقلابی آیت الله سعیدی در زمینه عفاف و حجاب، ورود زنان به ورزشگاه ها و اغتشاشات اخیر، گفت: اهم مسائل پیش روی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای دولتی است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، افزود: تا به امروز از مجموع 120 اداره در استان قم، 40 اداره شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را معرفی و 80 اداره نیز هنوز اقدام به معرفی اعضای این شورا نکرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: قانون تصریح کرده که رئیس اداره موظف است سازوکار اجرای مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر در اداره خود را طراحی و ایجاد کند و بودجه اش را هم تأمین کند ولی به خاطر اینکه در سال های گذشته انجام نشده در این زمینه مشکل داریم.

وی گفت: اگر بتوانیم در ادارات به صورت جدی امر به معروف و نهی از منکر را راه بیندازیم بخشی از مشکلات ما حل می شود.

گرجی با اشاره به فعالیت ستاد امر به معروف ونهی از منکر در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی کامل با معاونت سیاسی امنیتی استانداری و نیروی انتظامی داشته است و جلساتی را در ستاد تشکیل دادیم و فعالان و دغدغه مندان را دعوت کردیم و راهکارها و پیشنهادهای آنها مورد بررسی قرار گرفت و به نیروهای امنیتی و انتظامی منتقل کردیم.

وی افزود: در جایی که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به کمک نیاز داشتند دستگاه های مردمی را به آنها متصل کردیم و برخی از گروه های مردمی در این زمینه با مدیریت نیروهای امنیتی ورود کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به لزوم آموزش امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در این راستا یک دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای پزشکان و اعضای کادر پزشکی قم و برای اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد برگزار کردیم و ۷۰۰ نفر از بانوان نیز نام نویسی کردند و به دنبال برگزاری کلاس های آموزشی برای آنان هستیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fu3z

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا