فعالسازی سرویس اعلام موقعیت مکانی با تلفن همراه در سامانه ۱۲۵
معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خبر داد:
معاون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از فعال کردن سرویس اعلام موقعیت مکانی از طریق تماس با شماره تلفن همراه در سامانه 125 خبر داد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، سید حمید یاسینی با اشاره به یکی از مشکلات سازمان آتشنشانی اظهار کرد: در زمان اعلام حادثه توسط شهروند از طریق برقراری تماس با شماره تلفن همراه، امکان ثبت موقعیت مکانی شهروند امکان نداشت و این دغدغه وجود داشت که با توجه به موقعیت شهروند در شرایط خاص، احتمال اعلام آدرس اشتباه، دور از ذهن نیست.
معاون نرمافزار و هوشمند سازی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، فعال کردن سرویس اعلام موقعیت مکانی از طریق تماس با شماره تلفن همراه میسر گردید.
به گفته وی، با این سرویس بلافاصله بعد از تماس شهروند با ۱۲۵ و شرح حادثه، موقعیت مکانی وی بهصورت خودکار در سیستم نمایش دادهشده و اپراتور ۱۲۵ میتواند نسبت به اعزام سریع تیم عملیاتی اقدام نماید.
شایانذکر است این سرویس در گذشته فقط از طریق تماس با تلفن ثابت امکانپذیر بود، که در حال حاضر با پیگیریهای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات این قابلیت برای تمامی تماسها امکانپذیر گردید.