اقتصاد

نباید مردم بیش از این معطل تامین مسکن شوند

استاندار قم در جلسه شورای مسکن:

استانداردر جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به اینکه نباید مردم بیش از این معطل شوندگفت:سازمان ملی مسکن با تسهیل شرایط و تامین زمین امکان خانه دار شدن متقاضیان مسکن کارگری را فراهم کند.

به گزارش ندای قم،سید محمد تقی شاهچراغی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات را مدیران می‌توانند رفع کنند، ولی اگر مدیری توان رفع مشکلات را ندارد از سمت خود استعفا دهدگفت: باید هرچه سریع‌تر مشکل تامین سوخت ژنراتور‌های سازندگان واحد‌های ۵۶۰ هکتاری پردیسان رفع شود و مسئولیت این اقدام با راه و شهرسازی، شرکت توزیع برق و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان قم است که تا ۴۸ ساعت نتیجه را باید اعلام کنند.

 

استاندار قم با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی بعد مسافت بسیاری برای کارگران وجود دارد، افزود: باتوجه به این بعد مسافت پیشنهاد استفاده از زمین‌های ملی برای احداث مسکن‌های کارگری مطرح شده است.

 

شاهچراغی گفت: در این طرح می‌توانیم زمین را برای احداث مسکن تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی دهیم، خاطرنشان کرد: در این شرایط افرادی که واجد شرایط باشند از مزایا و تسهیلات نهضت ملی بهره‌مند خواهند شد و سایر افراد نیز می‌توانند از بخش خصوصی مسکن خود را تامین کنند.

 

وی افزود: سازمان ملی مسکن می‌تواند در این موضوع ورود پیدا کرده و تعیین تکلیف مسکن کارگری استان قم را در دو قالب برای واجدین شرایط و سایر افراد انجام دهد.

سرپرست سازمان ملی مسکن اعلام کرد:

عدم تأمین زمین برای ۳۰ هزار متقاضی قمی نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی مسکن گفت در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای ۳۰ هزار متقاضی زمین تأمین شده و وضعیت تأمین زمین برای ۳۰ هزار متقاضی دیگر نهضت ملی مسکن در قم باید تعیین تکلیف شود.

ارسلان مالکی ظهار داشت: پروژه نهضت ملی مسکن در استان قم پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن عقب ماندگی‌های بسیاری از دوره‌های گذشته وجود داشته که انباشت آن موجب بروز مشکلاتی شده است افزود: متأسفانه امروز شاهد هستیم که تأمین مسکن در کشور به یک چالش تبدیل شده است و برای هر ۱۰۰ خانواده‌ای که تشکیل شده فقط ۶۴ مسکن ساخته شده است.

سرپرست سازمان ملی مسکن ابراز داشت: در استان قم ۶۴ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن شناسایی شدند که برای تأمین زمین این تعداد از متقاضیان باید کار شبانه روزی انجام داد.

مالکی ادامه داد: در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری منطقه پردیسان برای ۳۰ هزار متقاضی زمین تأمین شده است و وضعیت تأمین زمین برای ۳۰ هزار متقاضی دیگر نهضت ملی مسکن در قم باید مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به احداث مسکن‌های کارگری نیز بیان داشت: در استان قم می‌توان زمین برای این طرح با در نظر گرفتن تسهیلات تأمین کرد تا برای احداث مسکن کارگری به صاحبان صنایع واگذار شود.

سرپرست سازمان ملی مسکن همچنین گفت: موضوع مولد سازی در استان قم باید با جدیت بیشتری دنبال شود که این امر می‌تواند در تأمین منابع مورد نیاز پروژه‌ها مؤثر واقع شود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:

قم در ردیف ۶ استان برتر در زمینه مسکن است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز دراین جلسه گفت: استان قم در ردیف ۶ استان برتر در زمینه مسکن است و پیشرفت‌های خوبی در این بخش در قم وجود دارد.

روح الله اکبری اظهار داشت: استان قم در ردیف ۶ استان برتر در زمینه مسکن است و پیشرفت‌های خوبی در این بخش در قم وجود دارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان بیان داشت: برخی از مشکلات و موانع در مسیر ساخت مسکن در قم وجود دارد که امید است این مسائل به زودی برطرف شود و استان قم بتواند در حوزه مسکن پیشتاز کشوری باشد.

اکبری افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور تلاش می‌شود تا احداث مسکن با حداقل هزینه ممکن صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم تا میزان بازپرداخت تسهیلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۰ درصد حقوقشان نباشد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد تأمین مسکن در کشور به دلیل کوتاهی در تصمیم گیری ها به تأخیر بیفتد افزود: از پیشنهادها در زمینه تسریع احداث ساحت مسکن استقبال خواهیم کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/va7p

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا