اقتصاد

تقدیر از نخبگان و برترین‌های بخش کشاورزی قم

باحضور مسئولان ملی و استانی صورت گرفت؛

در مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی از ۲۴ نفر از تولیدکنندگان، فعالان و نخبگان بخش کشاورزی تجلیل شد.

به گزارش  ندای قم ،پیش از ظهر روز پنجشنبه  سی و ششمین همایش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی قم با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد و در آن از ۲۴ نفر از تولیدکنندگان، فعالان و نخبگان این بخش تجلیل شد.

این برگزیدگان در بخش‌های مختلف زراعت، تولیدات گیاهی، باغبانی، عشایر و منابع طبیعی، اقدامات و فعالیت‌های گسترده و موثری داشته اند.

تامین امنیت غذایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم در این مراسم، تامین امنیت غذایی مردم و دانش بنیان شدن فعالیت‌های کشاورزی را از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی برشمرد.

سید مجتبی خیام نکویی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این آمادگی را دارد تا با اتکا به ظرفیت بیش از ۲ هزار محقق، ۷۰۰ کارشناس و ۳۴ مرکز در استان‌ها و ۳۱۴ ایستگاه در سراسر کشور، حمایت‌های ویژه‌ای از تولیدکنندگان در حوزه‌های مربوطه داشته باشد و زمینه توسعه فعالیت نخبگان این بخش را فراهم کند

صدور مجوز برای۵۰ شرکت دانش‌بنیان  درحوزه کشاورزی درقم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان قم برای استفاده از فناوری‌های روز و کشاورزی دانش‌بنیان،‌ ادامه داد: مجوز دهکده نوآوری و فناوری در بخش کشاورزی استان قم را در صورت فراهم آمدن ظرفیت‌های مورد نیاز و فعالیت حداقل ۵۰ شرکت دانش‌بنیان استان در این بخش، صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر سطح فعالیت شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه کشاورزی کمتر از پنج درصد است که این میزان باید تا پایان سال‌جاری به ۲۰ درصد برسد.

وی افزود: بخش کشاورزی ایران این قابلیت را دارد که شرایط تولید محصولات کشاورزی را بهبود بخشد و برای این کار باید میزان برداشت محصول در واحد سطح را گسترش دهیم مانند کاری که کشاورزان برتر انجام می‌دهند و در هر هکتار محصول بسیار بیشتری از حد میانگین برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در سال ۱۴۳۰ جمعیت کشور به ۱۱۰ میلیون نفر برسد به ۲۰۰ میلیون تُن غذا احتیاج خواهیم داشت تا بتوانیم امنیت غذایی را به خوبی تامین کنیم و این میزان تولید محصول با توجه به کشاورزی دانش بنیان محقق خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/kbl2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا