اقتصاد

امسال خاموشی برنامه ریزی شده دربخش خانگی نداریم

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم:

مدیرعامل شرکت توزیع برق  استان قم گفت: برای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی بخش خانگی نیازمند همکاری بخش‌های کشاورزی، صنعت و اداری استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم  ،مهدی آهنین پنجه  درگفت‌وگویی اظهارداشت : تفاوتی که در مدیریت مصرف برق امسال نسبت به سال‌های قبل وجود دارد این است که در سال گذشته مدیریت مصرف در روزها و ساعات اوج مصرف اعمال می‌شد، اما امسال مدیریت مصرف در کل فصل گرما یعنی از ۱۶ خرداد ماه تا ۱۶ شهریور ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای این مدیریت نیازمند این هستیم که صنایع کشاورزی، کارخانجات و دستگاه‌های اداری ما را در امر برق رسانی یاری کنند تا در تابستان امسال در بخش خانگی و شهری شاهد خاموشی نباشیم.

آهنین پنجه ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه ما این است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم تا در روز‌های سخت سال مانند ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد که مصرف برق به اوج خود می‌رسد کمبودی از این بابت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته اوج مصرف برق در استان قم به ۸۳۷ مگاوات رسیده بود، گفت: متاسفانه آماری ثبت شده مصرف برق قم روز چهارشنبه به ۸۲۰ مگاوات رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که امسال حتی با مدیریت مصرف درستی که انجام دهیم باز رکورد سال گذشته زده خواهد شد، گفت: به عنوان مثال روز دوشنبه در قم مصرف برق به ۸۶۰ مگاوات رسیده است.

آهنین پنجه تصریح کرد: موضوعی که همواره توسط دولت و وزارت نیرو به همه استان‌ها تاکید می‌شود این است که امسال نباید هیچ منطقه‌ای خاموشی برق منازل را تجربه کند.

مردم قم نگران خاموشی برق منازل نباشند

وی با بیان اینکه قطعی برق چند روز گذشته که در برخی نقاط استان شاهد بودیم ارتباطی با میزان مصرف برق نداشت، گفت: همانطور که می‌دانید طوفان شدیدی که در این چند روز در قم آمد برخی از دستگاه‌های ما را دچار اختلال کرد و برق برخی از منازل به همین علت برای زمان کوتاهی قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم، با اشاره به احتمال وقوع مجدد پدیده‌ای مثل طوفان چند روز قبل گفت: در صورت وقوع چنینی شرایطی از شهروندان عزیز خواهش می‌کنیم صبوری کنند تا مشکلات حل شود.

آهنین پنجه با تاکید بر اینکه اگر در مصرف برق راهبرد درست و مناسبی را پیش نگیریم تابستان سختی را پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: طبق مصوبه هیئت دولت ما مکلف هستیم از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۸ عصر برق صنایع و کشاورزی را قطع کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: تنها در صورتی به سراغ قطعی برق در منازل خواهیم رفت که اتفاقات اسثنایی از جمله کمبود تولید برق توسط نیروگاه‌ها رخ دهد که احتمال به وجود آمدن همچین موضوعی کم است.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده اگر برق همه بخش‌ها فعال و در مدار باشد برق استان بیش از هزار و ۲۰ مگاوات فراتر نخواهد رفت و مردم قم نگران خاموشی برق منازل نباشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/rfat

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا