اجتماعیفرهنگ و هنر

طرح‌های آموزشی باید با سرعت بیشتری دنبال شود

استاندار قم:

استاندار قم گفت: طرح‌های آموزشی باید با سرعت زیادی دنبال و پیگیری شود تا کمبودهای کنونی برطرف و کاهش پیدا کند، فرصت خدمت‌گزاری با سرعت می‌گذرد و مدیران باید از زمان خدمت بیشترین استفاده را داشته باشند.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از ۴ طرح آموزشی و پرورشی بیان کرد: تلاش می‌شود در قالب متمم سفر  رئیس‌جمهور به قم، اعتبارات دیگری برای تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار  استان در ابعاد مختلف اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: از محل تهاتر نفت بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور دسترسی کهک-ورجان، تملک انتهای بلوار عمار یاسر، فرودگاه، مونوریل و متروی قم اختصاص‌ یافته‌است.

استاندار قم با اشاره به تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به قم، گفت: تا پایان شهریورماه جاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این سفر به‌صورت کامل تخصیص می‌یابد.

استاندار قم عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه قابل‌قبول در توسعه استان هنوز کارهایی زمین‌مانده‌ای زیادی بر روی مانده‌است.

وی بابیان اینکه طرح‌های آموزشی باید با سرعت زیادی دنبال و پیگیری شود تا کمبودهای کنونی برطرف و کاهش پیدا کند، فرصت خدمت‌گزاری با سرعت می‌گذرد و مدیران باید از زمان خدمت بیشترین استفاده را داشته باشند.

شاهچراغی اظهار داشت: بخشی از گرفتاری‌های کنونی مردم از کوتاهی‌های مسئولان بوده و باید با تلاش و روحیه جهادی در مسیر رضایتمندی آنان  قدم‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در برخی مدارس قم و عقب‌ماندگی‌های زیرساختی، ابراز کرد: با تکمیل زیرساخت‌های آموزشی باید در مسیر افزایش سرانه‌های آموزشی پیگیری‌های مستمری صورت بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهوری به قم مباحث آموزشی و همچنین فرهنگی در اولویت خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

امسال ۲۰ مدرسه جدید در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم نیز دراین مراسم گفت: امسال ۲۰ مدرسه جدید با ۲۰۰ کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی قم افزوده می‌شود.

احمدرضا اجتهادی طی سخنانی بیان کرد: ۴۰ پروژه آموزشی در زیربنایی افزون بر ۸۰ هزار مترمربع در قم در حال اجراست.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز پس از انقلاب تاکنون ۲۹۰ پروژه شامل ۲۳ هزار و ۷۶ کلاس درس با حدود ۴۳۹ مترمربع زیربنا احداث نموده‌اند و حدود ۱۰۰ قطعه زمین با ۳۲۰ هزار مترمربع نیز برای امر مقدس مدرسه‌سازی اهدا کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم بابیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۶ مترمربع است، ادامه داد: سرانه آموزشی در قم ۴.۲ مترمربع است.

وی با بیان این که توسعه هنرستان‌ها یکی از اهداف سند تحول آموزش‌وپرورش است، عنوان کرد: هزینه احداث هنرستان بسیار سنگین است و به همین دلیل در مدارسی که شرایط لازم فراهم باشد، فضاهای کارگاهی هنرستانی احداث می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش نیز در این جلسه عنوان کرد:

اختصاص 26 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش نیز دراین جلسه گفت:در قالب دور اول سفرهای استانی رئیس‌جمهور ۲۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی کشور اختصاص‌ یافته‌است.

صادق ستاری فرد نیز اضافه کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی و سیاست توزیع عادلانه فضاهای تربیتی ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در شهرهای مختلف کشور در حال احداث است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها و عدالت در توزیع مراکز آموزشی جزو پیش‌نیازهای سند تحول آموزش‌وپرورش می‌باشد.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش در سیاست عدالت تربیتی خود در ابتدای راه است و برای موفقیت در این عرصه نیازمند همراهی مسئولان استانی است.

ستاری فرد همچنین عنوان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم حمایت خیرین مدرسه‌ساز در اجرای فضاهای آموزشی ۸ برابر بیشتر شده است.

لازم به ذکر است روز یکشنبه همزمان با هفته دولت ۴ طرح آموزشی و فرهنگی با حضور استاندار قم و معاون وزارت آموزش‌وپرورش بااعتبار و ارزش ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/al11

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا