مدیریت شهریویژه

محلات نوبهار و دروازه ری نیازمند بازآفرینی شهری است

شهردار قم در جلسه ستاد بازآفرینی استان:

شهردار قم گفت: محلات نوبهار و دروازه ری از محلات نیازمند بازآفرینی هستند که می‌توان از ظرفیت تهاتر املاک برای بهبود وضعیت آن‌ها بهره برد.

به گزارش ندای قم به نقل ازروابط عمومی شهرداری قم ، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی استان که در سالن جلسات سازمان قطار شهری برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به قم در حوزه بازآفرینی شهری بوده که لازم است این مصوبات به خاطر دغدغه عمومی شهروندان با دقت و قدرت اجرایی شود.

شهردار قم در ادامه با اشاره به موضوع شناسایی بلوک‌های مستعد سرمایه‌گذاری و تهاتر ابراز کرد: محلات نوبهار و دروازه ری از محلات نیازمند بازآفرینی هستند که می‌توان از ظرفیت تهاتر برای بهبود وضعیت آن‌ها بهره برد.

مدیریت استان مخالف حبس زمین است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز دراین جلسه  گفت: هم‌افزایی و همدلی مطلوبی در بین مجموعه مدیریت استان و شهرداری قم در خصوص طرح‌های بازآفرینی شهری وجود دارد که باید از این فرصت نهایت استفاده انجام بگیرد.

ابراهیم معتمدی اظهار داشت: ضوابط و قوانین مرتبط با بازآفرینی شهری باید به نحوی تدوین شود که قابل‌استفاده برای عموم مردم باشد.

وی با اشاره به بلوک‌های مستعد جهت تهاتر در بازآفرینی شهری، گفت: در حال حاضر روش و معیار کلی در این زمینه وضعیت مشخصی ندارد و از طرفی مدیریت استان با فریز، بسته نگه‌داشتن و حبس اراضی و پلاک‌ها در این طرح‌ها مخالف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ضرورت تأمین به‌موقع زیرساخت‌ها در امور مربوط به بازآفرینی شهری را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت آب، برق و گاز تا ورودی اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان بر عهده شرکت‌های خدمات رسان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر هم‌افزایی و همدلی مطلوبی در بین مجموعه مدیریت استان و شهرداری قم در خصوص طرح‌های بازآفرینی شهری وجود دارد که باید از این فرصت نهایت استفاده انجام بگیرد.

معتمدی با اشاره به آماده‌سازی اراضی ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان گفت: هم‌اکنون حدود ۲۸۰ خانه در حریم دکل فشارقوی برق شناسایی‌شده که در نقطه هدف اصلی جهت جابه‌جایی به اراضی ۳۲ هکتاری است.

احداث ۲۳۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)  نیز دراین جلسه گفت: در اراضی 32 هکتاری شهرک پردیسان در نهایت 2 هزار و 300 خانواده معادل 8 هزار نفر سکونت خواهند کرد و 30 درصد از خانه‌های این اراضی به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.

علیرضا خاکی در جلسه ستاد بازآفرینی استان که در سالن جلسات سازمان قطار شهری برگزار شد، اظهار داشت: در صورت دریافت مجوز ماده ۴، امکان اضافه کردن برخی بلوک‌ها به اراضی ۴۸ هکتاری فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: در خصوص اراضی ۳۲ هکتاری نیز چندین جلسه برای بهره‌گیری از ظرفیت آن در طرح‌های بازآفرینی شهری انجام‌گرفته است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی از این اراضی، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و خانه‌های در حریم دکل فشارقوی برق است، افزود: از نظر ضوابط شهرسازی، شهرک مدرنی در این اراضی پیش‌بینی‌شده است.

به گفته وی، محلاتی نظیر شهرک فاطمیه، شیخ‌آباد، اسماعیل و غیره از محلات هدف در بهره‌گیری از اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان هستند.

خاکی خاطرنشان کرد: در اراضی ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان در نهایت ۲ هزار و ۳۰۰ خانواده معادل ۸ هزار نفر سکونت خواهند کرد و ۳۰ درصد از خانه‌های این اراضی به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.

آماده‌سازی اراضی 32 و 48 هکتاری و بسترسازی جهت بازآفرینی شهری

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم  نیزگفت: با جلسات و تصمیمات گرفته‌شده طی دو ماه گذشته، روند آماده‌سازی اراضی 32 و 48 هکتاری و بسترسازی جهت بازآفرینی محلات هدف، وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته است.

فهیمه فتاحی زاده اظهار داشت: برای آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری جلسات متعددی طی روزهای اخیر برگزار شده که تصمیمات آن به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مجوز ماده ۴ سازمان بهسازی نیز نهایی شده که می‌تواند در خصوص آماده‌سازی و اجرای عملیات عمرانی در اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان بر تسریع در بازآفرینی محلات هدف، به کمک مسئولان استانی و مدیران شهری بیاید.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی قم تصریح کرد: با جلسات و تصمیمات گرفته‌شده طی دو ماه گذشته، روند آماده‌سازی اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری و بسترسازی جهت بازآفرینی محلات هدف وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته است.

گفتنی است جلسه ستاد بازآفرینی استان با حضور دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، صادقی مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان استانی و مدیران مجموعه مدیریت شهری برگزار و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های جاری در ستاد بازآفرینی استان نسبت به تسهیل در امور عمرانی و اجرایی در آماده‌سازی اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان تأکید شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vank

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا