مدیریت شهری

ماهیانه ۱۸ میلیارد ریال برای جمع‌آوری پسماند و رفت‌وروب منطقه ۵ قم هزینه می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری قم خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری ندای قم به نقل از شهرداری قم،زین‌العابدین قراچورلوی با اشاره به اهمیت تنظیف معابر سطح شهر اظهار داشت: نخستین خدمتی که شهروندان از شهرداری توقع دارند، ایجاد محیط تمیز برای زندگی است و تلاش شده در این امر با تلاش شبانه‌روزی رضایتمندی نسبی را در منطقه پنج به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه پنج غرفه دائمی دریافت پسماند در سطح منطقه فعال است، تصریح کرد: درصد تفکیک پسماند در سطح منطقه حدود ۵ درصد است که سعی شده با فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند با همکاری معتمدین محل، ائمه جماعات مساجد و شهروندان رونق بهتری به این موضوع بدهیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم هزینه‌های بالای جمع‌آوری پسماند را موردتوجه قرارداد و افزود: در منطقه پنج حدود ۱۲۹ میلیون تومان در ماه هزینه جمع‌آوری و مبلغی حدود ۸۰ میلیون تومان نیز هزینه خرید پسماند از مردم صرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۳۷ نفر در حوزه جمع‌آوری پسماند منطقه در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: در موضوع رفت‌وروب معابر منطقه پنج نیز بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ماه هزینه می‌شود و ۱۳۰ نفر نیروی شرکتی در این بخش مشغول فعالیت هستند.

قراچورلوی وسعت بالای منطقه و حجم نظافت برای هر نفر را مورد اشاره قرارداد و گفت: ارتقاء بهره‌وری و عملکرد کارکنان نیازمند فعالیت و نظارت بیشتری دارد تا محیطی خوب، با نظم و شایسته را برای شهروندان مهیا کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a9rc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا