مدیریت شهری

شهربازی 72تن به زودی افتتاح میشود

مدیر منطقه سه شهرداری قم خبرداد:

مدیر منطقه سه شهرداری قم با تأکید بر پتانسیل‌های منطقه سه در حوزه سرمایه گداری گفت: احیای شهربازی شهدای 72 تن و رستوران آبشار در بوستان ولایت و ساخت مجتمع تجاری در خیابان شهید بهشتی بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه سه است.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگویی یکی از منابع اصلی و پایدار درآمدی را سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: منطقه سه دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی هفت موضوع سرمایه‌گذاری در منطقه را به ترتیب موردبررسی قرارداد و افزود: سه مورد از ۷ مورد در سال گذشته عملیات اجرای آن شروع‌شده و یکی از آن‌ها ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی(ره) بوده که کلنگ آن زده‌شده و ازنظر موقعیت شهری در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم اعتبار ساخت پارکینگ میدان امام خمینی (ره) را ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه به مدت ۱۸ ماه اجرا می‌شود و از اهداف مهم اجرای آن تسهیل دسترسی به کاربری‌های تجاری و ساماندهی ترافیک خیابان حرم نمای امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: پارکینگ میدان امام خمینی(ره) در ۶ طبقه روی پیلوت و با زیربنایی بیش از ۱۷ هزار مترمربع و با ۴۰۰ سلول پارکینگ ساخته می‌شود، ویژگی دیگر این پارکینگ دارا بودن کارواش و کاربری‌های دیگری مانند فضای اداری و سرویس بهداشتی است.

روحانی وزیری سهم شهرداری را در سرمایه‌گذاری و ساخت پارکینگ طبقاتی میدان امام خمینی (ره) تشریح کرد و گفت: آورده شهرداری در سرمایه‌گذاری پارکینگ طبقاتی زمینی به مساحت ۲ هزار ۲۴۷ مترمربع بوده و در پایان پروژه در مزایده به بهره‌بردار واگذار می‌شود.

وی در ادامه آخرین وضعیت شهربازی میدان ۷۲ را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: بعد از سال‌ها که این شهربازی بلااستفاده مانده بود، بازسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل جذب سرمایه‌گذار آن انجام‌شده و با محوریت سازمان پارک‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی فضای شهربازی شهدای ۷۲ تن را ۵۳ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: احیای فضای سبز و اجرای تکنولوژی جدید در آبیاری فضای سبز شهربازی نیز در حال انجام است و آورده شهرداری در این پروژه عرصه فضای سبز، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهربازی بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم سومین پروژه سرمایه‌گذاری مهم منطقه را احیای رستوران آبشار در بوستان ولایت دانست و تصریح کرد: این رستوران در موقعیت ۲۳۰ هکتاری بوستان فرامنطقه‌ای ولایت قرار داشته و فضای جنگلی منحصربه‌فرد پیرامون رستوران بسیار موقعیت خوبی برای آن ایجاد می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری شهرداری در بوستان ولایت را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: روشنایی بوستان به‌زودی اجرا می‌شود و رستوران آبشار بخشی از بوستان ولایت است و در کنار سایر کاربری‌های بوستان مانند فضای تفریحی آبی، هوایی و زمینی، کاربری تجاری در حوزه صنایع‌دستی نیز جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

روحانی وزیری ادامه داد: رستوران در سالیان زیادی رهاشده بود و احیای آن در دستور کار قرارگرفته و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و دارای روف گاردن بوده که به تمام شهر و حرم مطهر نیز مشرف است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم اعتبار اختصاص داده‌شده به احیای رستوران آبشار را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در احیای رستوران آبشار ملک و زمین آن آورده شهرداری بوده و سرمایه‌گذار تجهیز و بهره‌برداری آن را به عهده گرفته است.

وی به ساخت سایت ۲۰ هزار مترمربعی در نمایشگاه بین‌المللی قم بعد از عوارضی قم با کاربری و تفریحی و شهربازی نیز اشاره کرد و گفت: سایت ۲۰ هزار مترمربعی در نمایشگاه بین‌المللی قم در مرحله مطالعات و پهنه‌بندی بوده و جذب سرمایه‌گذار برای آن در دستور کار قرارگرفته است.

روحانی وزیری ادامه داد: پروژه بعدی منطقه ساخت مجتمع تجاری به مساحت ۲ هزار مترمربع در بلوار شهید بهشتی است که مطالعات آن در حال انجام است و آورده شهرداری در این پروژه زمین، مجوزها و تراکم و سطح اشغال خواهد بود که در قالب مجتمع خدماتی در حوزه روشنایی و الکترونیکی اجرا شود و آماده جذب سرمایه‌گذار است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9qq3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا