ورزش

 ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی درقم  توسعه یابد

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی:

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: این فدراسیون امسال با حمایت دولت به خوبی تامین اعتبار شد و در سال ۱۴۰۱ جزو پنج‌ فدراسیون برتر در تامین اعتبار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم به نقل  از ایرنا ،مهرعلی باران چشمه روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان قم گفت: دولت آیت‌الله رئیسی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کمک می‌کنند که این ورزش توسعه پیدا کند و بودجه ما سال گذشته ۶ برابر شد.

وی اظهار داشت: امروز در شورای عالی ورزش استان قم مصوبات خوبی در حوزه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی داشتیم و پیشنهادات مورد تصویب قرار گرفت و به زودی به نهادهای متولی ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: در دیدار با استاندار قم نیز برای ترویج ورزش پهلوانی تصمیمات خوبی گرفته شد و استاندار برای ایجاد زورخانه در شهرستان هایی که زورخانه ندارند قول مساعد داد.

باران چشمه تاکید کرد: توجه به ورزش زورخانه ای اقدام به جایی است چرا که توسعه این ورزش در راستای تحقق ‌منویات رهبرمعظم انقلاب است.
وی گفت: آموزش و پرورش استان قم در شورای عالی ورزش استان پیشنهادات خوبی داد و دانشگاه ها ، نیروهای مسلح و  بسیج باید کمک کنند که این ورزش ‌ملی و باستانی به جایگاه واقعی خود برسد.
رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود: نگاه خوبی در قم نسبت به این ورزش ملی و آیینی وجود دارد و در استان قم نگاه اجماعی این ‌است که ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی توسعه یابد.
وی عنوان کرد: هر زورخانه ای که در کشور احداث شود فدراسیون خود را موظف به تجهیز آن‌ می داند.

باران چشمه افزود: ورزش زورخانه ای ورزشی ‌فرهنگی است که نقش تربیتی در مرام ‌پهلوانی و جوانمردی دارد و امثال پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را در خود دیده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ex5e

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا