اجتماعی

کلاهبرداری میلیاردی با رهن منازل مسکونی

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد:

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری 4 کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: متهمان در 7 استان کشور از طریق تاسيس مشاور املاک و رهن منازل مسکوني از 60 تن از هموطنان کلاهبرداری کرده بودند

به گزارش پایگاه خبری ندای قم  به نقل از   پلیس قم ،سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره کلاهبرداري توسط 4 تن با هويت هاي جعلي که پس از اجاره و تاسيس بنگاه املاک پس از خريد منزل از شهروندان با اعلام اینکه به دلیل کسري نيازمند وجه رهن منزل هستند با موافقت صاحبخانه مبني بر حضور مستاجراني که تمايل به رهن منزل مذکور دارند از طريق درج آگهي در سایت های خرید و فروش از افراد کلاهبرداری کرده بودند، موضوع بلافاصله در دستور کار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان از 10 تن از مستاجران مبالغی حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال تا یک میلیارد و 600 میلیون ریال در مجموع 15 میلیارد ریال دریافت و متواري شده بودند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارآگاهان در ادامه با انجام اقدامات پلیسی محل اختفای آن ها را در یکی از شهرستان های شمال شرق کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل موصوف اعزام و در عملیاتی افراد مذکور را دستگیر کردند.

سردار میرفیضی افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابي شده اما نهايتاً با مشاهده مدارک و مستندات موجود صراحتاً به کلاهبرداري اعتراف و با قرار قانوني مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد افراد مذکور در شهرهاي مختلف اعم از شهر قدس تهران، آمل، گرگان، پاکدشت، تهران و مشهد بدین روش اقدام به کلاهبرداری و تعداد مالباختگان احتمالي بيش از 60 نفر مي رسد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qro2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا