اجتماعی

کارگروه حل مشکلات نابینایان قم تشکیل می‌شود 

استاندار قم:

استاندار قم گفت: کارگروهی برای حل مسایل و مشکلاتی که نابینایان در این استان با آنها مواجه هستند، با حضور مسئولان مرتبط تشکیل خواهد شد.

به گزارش ندای قم ، محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در آیین روز جهانی عصای سفید که در فرهنگسرای جوان  قم برگزار شد، افزود: این کارگروه با حضور مدیرکل بهزیستی و رییس کانون نابینایان استان تشکیل و مسایل قابل طرح و پیگیری در این جلسه مطرح شود.

وی با تاکید بر تعیین متولی و زمانبندی مشخص برای حل مشکلات نابینایان، ابراز امیدواری کرد: با کمک جامعه نابینایان، مسیر مشخص تعیین و پیگیری جدی و هماهنگ برای حل مسایل انجام  گردد.

وی با اشاره به این‌که مسایلی که در استان قابل حل باشد بر حسب وظیفه انجام می‌شود، ادامه داد: بعضی مسایل که بضاعت استان پاسخگو نیست و نیازمند همکاری مدیران کشور است، باید به تهران منتقل شود.

شاهچراغی تاکید کرد: با توجه در پیش بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان قم، اگر مشکلات نابینایان دسته‌بندی شود، به‌عنوان پیشنهاد در جلسه با حضور رییس جمهور ارایه خواهد شد.

وی همچنین گفت: در طول یک ماه گذشته جلساتی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان در راستای رفع مشکلات و تامین نیازمندی‌های جامعه نابینایان برگزار شد.

وی افزود: برای تامین فضای ورزشی ویژه نابینایان نیز ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی باید زمین مورد نیاز را تامین کنند.

مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه گفت: در راستای دستور استاندار و با هدف حل مشکلات نابینایان، کارگروهی تشکیل خواهد شد تا مشکلات به‌واسطه این کارگروه به مسوولان استانی و کشوری منتقل شود.

مهدی پهلوانی افزود: بر این اساس مشکلات و مسایل برای طرح در کارگروه که با حضور مسوولان برگزار می‌شود، جمع بندی و دسته‌بندی خواهد شد.

اشتغال مهم‌ترین دغدغه نابینایان است

مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید قم نیز دراین جلسه گفت: از مسوولان توقع داریم برای توانمندسازی نابینایان بیش از گذشته تلاش کنند.

منصور رضوانی با بیان این‌که تلاش نابینایان در راستای توانمندی و مثمرثمر بودن است، افزود: کانون جلوه پتانسیل توانمند کردن نابینایان را دارد و در این راستا نیازمند حمایت مسوولان است.

وی با تاکید بر این‌که مجتمع جامعی برای فعالیت نابینایان احداث شود، از استاندار درخواست کرد: مشکلات نابینایان در شورای اداری مطرح شود و مسوولان برای حل مشکلات اقدام نمایند.

وی گفت: اشتغال مهم‌ترین دغدغه نابینایان است تا زندگی عزتمندانه داشته باشند.

رضوانی خواستار احداث سالن ورزشی ویژه نابینایان و صندوق قرض‌الحسنه با منابع کافی برای تامین تجهیزات مورد نیاز این جامعه شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/cxte

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا