اجتماعیویژه

عابرین پیاده بیشترین قربانیان تصادف در استان قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم  خبرداد:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه عابران پیاده باید در بحث رعایت قوانین توجه بیش‌تری داشته باشند گفت: سال گذشته ۴۳درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به عابرین پیاده بود که بیشتر این عابرین بالای ۶۰سال سن داشته اند.

به گزارش ندای قم، سرهنگ غلامرضا صدفی با اشاره به اینکه بر اساس آمار، عدم توجه به جلو، علت ۳۵ درصد تصادفات است افزود: استفاده از تلفن همراه متاسفانه به یک موضوع همه‌گیر تبدیل شده است که حوادث بسیاری را درپی دارد.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات منجر به فوت راکبان موتور سیکلت گفت: با تلاش‌های انجام شده پس از ۶ سال متوالی که آمار تصادفات منجر به فوت راکبان موتور سیکلت صعودی بود؛ سال گذشته این آمار ۱۹ درصد کاهش یافت.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه در بحث اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و کنترل فرزندان توسط خانواده‌ها نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم گفت: در این راستا نیازمند کمک و همراهی اصحاب رسانه هستیم تا حساسیت خانواده‌ها بیش از پیش شود.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه چراغ‌های راهنمایی در سطح شهر قم هوشمند شوند افزود: میدان جانبازان گره ترافیکی زیادی ایجاد کرده است که نیازمند برنامه ریزی لازم در این زمینه هستیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/d1mc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا