اجتماعیویژه

صرفه جویی ۱۰ درصدی لازمه پایداری آب‌رسانی در قم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از مردم خواست با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی به ثبات شبکه آب‌رسانی استان کمک کنند.

به گزارش ندای قم ،حسن بختیاری،‌ ، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، گفت: صرفه جویی ۱۰ درصدی مردم در مصرف آب موجب پایداری شبکه آب‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و میزان ذخایر آبی استان، گفت: در حال حاضر آب مصرفی مورد نیاز قم از دو سد کوچری و ۱۵ خرداد و چاه‌های استان تامین می‌شود، افزود: با کاهش ۵۰ درصدی ورودی آب از سد کوچری به قم شاهد کاهش کیفیت آب در سطح استان هستیم.

بختیاری با بیان اینکه با استفاده از چاه‌های آب داخل استان در صدد جبران این کاهش ورودی آب به قم هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم در تابستان امسال خللی در تامین آب مصرفی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد: همکاری و مشارکت مردم در صرفه جویی مصرف آب کمک می‌کند تا تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

بختیاری بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم درصد مصرف آب قم افزایش یافت.

وی افزود: آب شیرین برای شهر قم از مسافت بسیار طولانی و با هزینه سنگین تأمین می‌شود و به جهت آنکه سهمیه آب قم کاهش پیدا کرده با وارد شدن آب چاه‌ها در چرخه مصرف شاهد افزایش شوری آب در دو سه ماه گذشته در استان قم بودیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا در کیفیت آب شهر خللی ایجاد نشود و در این راستا مردم می‌توانند با صرفه جویی ۱۰ درصدی مشکل تنش آبی استان را برطرف کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a02c

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا