اجتماعی

حوزه های تخصصی پدافند غیرعامل قم تقویت شود

استاندار قم:

استاندار قم با اشاره به اهمیت تقویت پدافند غیرعامل در تمام حوزه‌های تعریف‌شده، نسبت به برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی تاکید کرد.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در جلسه قرارگاه پرتوی استان، اهمیت آمادگی و توسعه پدافند غیرعامل را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: اصل آمادگی در هر حادثه احتمالی لازم است و تمام کشورها برای تهدیدهای موجود و آتی برنامه‌ریزی و تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنند.

استاندار قم با اشاره به‌ضرورت برگزاری مستمر جلسات و پیگیری مصوبات کارگروه‌های ده‌گانه قرارگاه پدافند پرتوی استان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارگروه‌ها و بررسی تشکیل اورژانس هسته‌ای تاکید کرد.

شاهچراغی افزود: در حوزه پدافندی لازم است در کنار انجام وظایف استانی، مسئولان ملی نیز در خصوص تجهیز امکانات و احداث زیرساخت‌ها به مسئولیت‌های قانونی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در حوزه پدافندی پرتوی جای هیچ نگرانی در سطح استان وجود ندارد و با افزایش تعاملات و همراهی‌های بین دستگاهی و نهادهای ملی روند مدیریت حوادث احتمالی با وضع مطلوب‌تری دنبال می‌شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قم:

مصون‌سازی قم در برابر تهدیدات نوین با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قم نیز دراین جلسه  با تاکید بر ضرورت مصون‌سازی استان در برابر تهدیدات نوین، گفت: موضوع بررسی و تشکیل اورژانس هسته‌ای در دستور کار مسئولان قرار دارد.

مهدی متقیان اظهارداشت : بر اساس طرح ملی مدیریت بحران ناشی از حوادث هسته‌ای و پرتوی جلسه قرارگاه پرتوی استان به ریاست استاندار به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در قالب جلسات قرارگاه پرتوی استان، آخرین سیاست‌ها، دستورالعمل و بخشنامه‌های موردنظر در حوزه قرارگاه پرتوی استان مطرح و با توجه به‌ضرورت هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه‌های استان کارگروه‌های ده‌گانه قرارگاه پدافند پرتویی ایجادشده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم بیان کرد: طرح ملی مدیریت بحران ناشی از حوادث پرتوی و هسته‌ای از سال ۹۷ در سطح کشور راه‌اندازی شده و ضروری است سیاست‌های پدافند پرتوی را به‌درستی اجرا کند، بوشهر، اصفهان،مرکزی، تهران و قم استان‌های هسته‌ای کشور محسوب می‌شوند.

متقیان بابیان اینکه سپاه پاسداران فرمانده میدانی مقابله با هرگونه حوادث هسته‌ای است، عنوان کرد: رصد و پایش، رفع آلودگی، امنیت عبور و مرور،انتقال و درمان و آموزش خود امدادی، اطفای حریق و مدیریت اجساد و ضایعات پسمانداری، جستجو و نجات و تخلیه و مراقبت جمعی، خدمات و تأسیسات زیربنایی،اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی و آرامش بخشی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و حقوقی، قضایی و بیمه ۱۰ کارگروه قرارگاه پرتوی قم با مسئولیت دستگاه‌های مرتبط با هرکدام از آن‌هاست. لازم به ذکر است مدیرکل پدافند غیرعامل استان دبیر و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه بوده و مسئولیت هماهنگی کارگروه‌ها را برعهده دارد.

وی یادآور شد: کارگروه‌های فوق به ریاست استاندار و جانشینی فرمانده سپاه استان و دبیری قرارگاه پرتوی با مسئولیت مدیرکل پدافند غیرعامل اقدامات لازم را در جهت هم‌افزایی و مصون‌سازی استان انجام خواهند داد.

متقیان بیان کرد: در قالب این جلسه، با توجه به بررسی‌های انجام‌شده و ضرورت دوره‌های آموزشی مقرر شد آموزش‌های تخصصی برای کارگروه‌های ده‌گانه برگزار شود و بررسی موضوع تشکیل اورژانس هسته‌ای در دستور کار قرارگرفته و حداکثر تا یک ماه آینده کارگروه‌های مختلف در خصوص برگزاری جلسات و ارائه اقدامات به دبیرخانه اقدام نمایند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/0ujc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا