اجتماعیویژه

تجليل ازمدیرمسئول فقید روزنامه آرمان ملی و ایمان

از سوی انجمن مديران روزنامه‌های غيردولتي صورت گرفت؛

مراسم تکریم از منزلت دکترحسین عبداللهی مدیرمسئول فقید روزنامه آرمان ملی و ایمان و مدیران مسئول فقید روزنامه‌هاي اطلاعات، اسرار، عصراقتصاد، پرسپوليس و هنرمند ، به همت کميته ارتباطات انجمن مديران روزنامه‌هاي غيردولتي روز یکشنبه برگزار شد.
به گزارش ندای قم ،در اين مراسم برخي مديران مسئول روزنامه‌هاي در حال انتشار کشور ضمن گفتگو درباره مسائل صنف روزنامه‌ نگاران برخي خصلت‌هاي نيکوي مديران مسئول فقيد را يادآوري کردند.
در ادامه دکتر عليرضا بختياري مدير مسئول روزنامه دنياي اقتصاد و رئيس انجمن مديران روزنامه‌هاي غيردولتي طي سخناني اظهار داشت: از مدتها قبل دنبال برگزاري اين مراسم بوديم و امسال به مناسبت روز خبرنگار آن را برگزار کرديم.
وي افزود: انجمن مديران مسئول روزنامه‌هاي غيردولتي همه روزنامه‌هاي موثر کشور را با مرکزيت تهران شامل مي‌شود. کار اين انجمن صنفي است و وارد حوزه سياست نمي‌شود. اين انجمن محلي براي حل مسائل صنفي اعضا است و با بخش‌هاي سياست گذاري ارتباط برقرار مي‌کند ويژگي اين انجمن غيردولتي بودن آن است.
در ادامه دکتر سيدعباس صالحي مدير مسئول روزنامه اطلاعات ضمن گراميداشت يادبود مدیران مسئول فقيد روزنامه ها و تسليت به خانواده‌هاي آنها اظهار کرد: مرحوم دعايي مکارم زيادي داشت. از جمله او تقريبا در همه محافل حاضر بود و ديگر اينکه تقريبا هيچ جا صحبت نمي‌کرد؛ من مي‌خواستم از دومين ويژگي او حفاظت کنم و جايي صحبت نکنم و خصلت کريمه او را که بيشتر مستمع بود تا متکلم حفظ کنم.
وی ادامه داد: تک تک عزيزاني که امروز در محضر حضرت حق هستند خاطرات فراواني با ما داشتند ميانگين سني اين عزيزان غيراز آقاي دعايي بين 40 تا 60 است و اين نشان مي‌دهد کار رسانه‌اي پراسترس و پرمخاطره است. عرصه مطبوعات عرصه حرکت روي ميدان مين است مثل حرکت در شب تار و در جاده لغزنده. احساس من اين است که اگرآقاي دعايي کار رسانه اي نمي‌کرد بيشتر زنده مي‌ماند.
مدير مسئول اطلاعات در این مراسم ضمن برشمردن نکاتي که سبب کاهش مخاطبان روزنامه‌ها شدند تصريح کرد: جامعه دانشگاهي کشور مخاطب بالقوه روزنامه‌هاست و بايد به مخاطب بالفعل و پويا تبديل شود.

در ادامه اين مراسم ايمان شمسايي مديرکل مطبوعات داخلي با گراميداشت روز خبرنگار و ياد و خاطره مديران مسئول فقيد روزنامه‌ها به برخي سوالات حاضران پاسخ گفت. شايان ذکر است دکتر مصطفي کواکبيان مديرمسئول روزنامه مردم‌سالاري و رئيس کميته ارتباطات انجمن با بيان خاطراتي از شش مديرمسئول فقيد بر شيوه جذب حداکثري و دفع حداقلي مرحوم دعايي تاکيد کرد و اظهار داشت: بدون شک گراميداشت روز خبرنگار بدون تجليل از مديران‌مسئول فقيد و همچنين حدود 80 خبرنگاري که در اين مدت در سطح کشور از دست رفته‌اند بي‌مفهوم است و اي کاش همانگونه که براي کادر سلامت در طول مدت کرونا احترام و منزلت قائل بوديم براي اين عزيزان عرصه اطلاع‌رساني نيز حساب ويژه‌اي قائل مي‌شديم.
کواکبيان در بخش ديگري از سخنانش فقدان نظام جامع صنفي در عرصه مطبوعات را بزرگترين ضعف ميدان اطلاع‌رساني دانست که عده‌اي در اين فضا به دنبال تک‌صدايي کردن فضاي جامعه هستند و علي‌رغم وعد‌ه‌هاي رئيس‌جمهور و وزير ارشاد، برخي مديران مياني از خبرنگاران و مديران مسئول شکايت کرده و آنها را به دادگاه مي‌کشانند.
عضو هيات مديره انجمن روزنامه‌هاي غيردولتي بر حل 10 مشکل فعلي همچون گراني و کمبود کاغذ، موضوع طرح ترافيک، بحث اينترنت، ماليات، نحوه بازنشستگي، بيمه، محاسبه‌ نشدن وضعيت سختي کار خبرنگاري و وام مسکن و شيوه رتبه‌بندي و نرخ آگهي‌ها تاکيد کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mfjs

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا