اجتماعیویژه

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به حمل‌ونقل عمومی قم

منان‌رئیسی نماینده قم خبر داد:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهبود ناوگان اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی قم از سوی وزارت کشور خبر داد.
به گزارش ندای قم ،محمد منان‌رئیسی در گفت وگویی درباره اقدامات و پیگیری‌های نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در مسائل مدیریت شهری اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که نمایندگان مردم قم طی یک سال اخیر پیگیری کردند، موضوع بهبود حمل‌ونقل عمومی به خصوص در بخش اتوبوسرانی قم است.
وی افزود: هم اکنون مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مصوب و برای سال ۱۴۰۴ در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز این کار گرفته شده است که با تلاش‌های آن‌ها در شهرداری قم می‌توان چند اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم کرد و بخشی از مشکلات این بخش را کاهش داد.
کمربند شهید سلیمانی به دلیل خلف وعده وزارت راه مشکل پیدا کرد
منان‌رئیسی با بیان اینکه کمربند شهید سلیمانی به دلیل خلف وعده وزارت راه مشکل پیدا کرد ادامه داد: گلایه از این وزارتخانه وجود دارد و استان‌های دیگر را نیز از این کمربند عبور می‌دهد، در ایام اربعین این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند و وزارتخانه قول داد که نرخ عوارض اتوبان قم-تهران افزایش پیدا کرده است و این بودجه برای توسعه کمربندی شهید سلیمانی مصرف شود اما نشد.
وی درباره متروی قم و بحث آغاز مطالعات خط دو مترو تاکید کرد: مترو یکی از گران‌ترین و دیربازده‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی است و تنها در مکان‌هایی توجیه دارد که بافت شهری به شدت متراکم باشد و نتوان سیستم‌های حمل‌ونقل را روی زمین پیاده کرد.
تمام خط دو مترو قم نیاز به احداث تونل‌های زیرزمینی ندارد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای قم خط یک مترو کار شد و با تأمین واگن‌ها در شرف بهره‌برداری است، تصریح کرد: درباره خط دوم مترو که از پردیسان به داخل شهر قم می‌آید باید گفت که برای تمام این محور ضرورت کار زیر زمین وجود ندارد و باید دید در کدام بخش‌ها نیاز به استفاده از تونل‌های زیرزمینی است چراکه زیر زمین هم هزینه‌بر و هم طولانی‌تر است و اگر قرار باشد خط دو به صورت کلی زیر زمین کار شود با توجه به بودجه سالیانه ممکن است بیش از ۱۵ سال زمان ببرد.
منان‌رئیسی اضافه کرد: از مدیریت شهری خواسته می‌شود که خدایی ناکرده اشتباه فنی نکنند و در بخش‌هایی که چاره‌ای به جز زیر زمین رفتن وجود ندارد از تونل‌ها استفاده شود.
بخش فرودگاه قم نیاز به چند سرمایه گذار دارد
وی درباره وضعیت فرودگاه قم تصریح کرد: مشکل فرودگاه قم حقوقی بود که استاندار در این زمینه بسیار تلاش کردند و این مشکل اکنون رفع شده است و سرمایه‌گذار با یک توافق متعهد شد که در بخش گردشگری فعالیت کند و قسمت باند، سالن و ترانزیت به یک سرمایه‌گذار دیگر گذاشته شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این بخش هزینه‌های زیادی دارد و شاید نیاز باشد چند سرمایه‌گذار در این قسمت انتخاب شوند، اما تنها یک سرمایه گذار مشغول است و این موضوع نیز تا یک و دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/u7nv

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا