یادداشت

من خبرنگارم با رازهای نگفته!

به مناسبت روز خبرنگار؛

ندای قم /علی محمدی / روزنامه نگار

 

هرروز که به خانه می روم گوشه ای از ذهنم درگیراین مساله  است که خدایا نکند چیزی از دید من جا مانده باشد حواسم باید به  همه جا باشد تاچیزی که می گویم یا می نویسم به کسی برنخورد دوست ندارم نوشته یا سخن من با عث رنجش کسی شود ولی علیرغم میل باطنی ام همیشه اینطور نمی شود.

چرا که با خودم عهد کرده ام و به مردم قول دا ده ام غیراز واقعیت چیزی نگویم وننویسم  ولی همه اتفاق ها خوب نیست نمی شود بد را خوب جلوه داد یا خوب را بد بعضی وقت ها درتنهایی وقتی خیلی خسته می شوم با خودم می گویم خدایا چه کار سختی نصیب من کردی ولی سعی می کنم همه چیز را زود فراموش کنم چاره ای ندارم اگرخیلی از اخم وتخم ها را فراموش نکنم نمی توانم دوباره بنویسم .

بیشتر اوقات در تنهایی  خودم پس از یک روز وشب کاری سخت وطاقت فرسا در سجاده نمازم با خدا حرف می زنم که خدایا کمک کن رسالت من خیلی سنگین است و محیط پیرامونم جذاب و فریبنده خدایا کمک کن درشرایط سخت قضاوت قلم تورا ببینم  وبرای رضایت تو بنویسم رضایت تویعنی موفقیت حتی اگر این موفقیت را خیلی ها نپسندند .

قدیم تر ها کار ما ساده تر بود چون قدرت تحمل شنیدن انتقاد بالاتربود و مسوولین باکوچکترین انتقاد از کوره در نمی رفتند اما این روز ها که خبر وخبرنگار بیشترشده همه می خواهند فقط خبرنگاران از آن ها تعریف و تمجید کنند باشه این هم کارخوبی است باید انجام شود ولی رسالت من نمایندگی و وامداری مردم است من چشم وگوش مردم هستم آنها به این امید روزنامه ها، مجلات وسایت های خبری را  مرور می کنند تا واقعیت های جامعه را دریافت کنند آیا من می توانم وقتی همه مردم دارند می بینند ومی شنوند چیزی مخالف آنان بگویم و بنویسم اگر چنین کنم آن وقت دیگر قلم من طرفدار ندارد وبرای متاع ناچیزهنروشرافت خود را فروخته ام .

 

برای سلامت وپاک دستی خبرنگاران رسالت دولتمردان وسیاست گذارن بسیارسنگین است این حرفه  مانند قضاوت است اگر به قاضی نسبت به سایر مشاغل بدرستی توجه می شود برای احیای حق و پرهیز از آلودگی شغل قضاوت است .سوالات اساسی خبرنگاران این روزها دارند که بی پاسخ مانده است چرا جایگاه حرفه خبرنگاری از نظر معیشت وحمایت های قانونی  ببسیار پایین تر از مشاغل مشابه  است.  آیا خبرنگاری را به عنوان یک  حرفه پذیرفته ایم؟ آیایک خبرنگاراز آینده شغلی خود مانند سایرمشاغل اطمینان دار؟ آیا به بهانه روز خبرنگار یک جلسه ویک تقدیر ویک لوح تا سال دیگرکافیست ؟ و دهها سوال مشابه دیگر…

با توجه به شرایط حاکم برحرفه خبرنگاری چه  ضمانتی دارد که محیط قضاوت قلم وتحلیل خبرآلوده به زد وبندهای غیرحرفه ای نشود .

به بهانه روز خبرنگارضمن تبریک به این قشر زحمت کش و کم ادعا  باید  با صدای بلند گفت درود به شرافت جامعه خبری که علیرغم مشکلات معیشتی شامل حقوق ،بیمه ، ناامنی شغلی ودهها موارد دیگر همچنون سربازان فرهنگی از کیان نظام مقدس اسلامی شرافتمندانه دفاع نموده ورسالت خود را با عشق وشرافدمندانه  دنبال می کنند وبه آینده امیدوارهستند .

قطعا این روحیه جهادی ازشهید صارمی عزیزوصد ها خبرنگارشهید دوران دفاع مقدس به ارث رسیده است که در شب های عملیات پا به پای رزمندگان می جنگیدند وخبرارسال می کردند.ازخداوند منان برای جامعه عظیم وشریف رسانه ای کشور توفیق استقامت در این راه اثربخش رامسئلت داریم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/r5f2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا