اقتصاد

مدیریت هوشمندانه اثرات منفی تغییر اقلیم را به حداقل می رساند

مدیرعامل شرکت آبفای استان قم؛

ندای قم/محسن عبداللهی؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با مدیریت هوشمندانه و برنامه ریزی‌های دقیق، منسجم و کاربردی می‌توان اثرات و تهدیدات زیان بار ناشی از تغییر اقلیم را به حداقل رساند.

به گزارش ندای قم ،حسن بختیاری، در اولین نشست علمی بررسی تغییر اقلیم و اثرات آن بر رخداد مخاطرات طبیعی، با اشاره به پیامد‌ها و تهدیدات تغییرات اقلیمی در کشور، گفت: باید سیاست‌های کلان کشور و فعالیت‌ها به سمتی هدایت شوند که اثرات ناشی از تغییر اقلیم بر زندگی مردم کاهش یابد و کمتر شاهد خسارات و تبعات آن باشیم.

وی مدیریت استفاده بهینه از آب شرب را یکی از مهمترین راهکار‌های مقابله با تهدیدات تغییرات اقلیمی عنوان و تاکید کرد: مدیریت ناپایدار منابع آب تغییر اقلیم را تشدید میکند که از این جهت باید به این مباحث توجه جدی شود.

ابراهیم اسکویی، رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم کشورنیز دراین نشست گفت : برگزاری این نشست را موجب افزایش دانش، آگاهی و بسط فکری و همگرایی برای مقابله با مخاطرات تغییر اقلیم دانست.

وی افزود: اگر به موقع به تغییرات اقلیمی توجه نشود بدون شک تبعات جبران ناپذیری برای محیط زیست، کشاورزی و دیگر ابعاد زندگی افراد داشته باشد.

نرجس جعفری، مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم نیز ،راه مقابله با مخاطرات تغییرات اقلیمی را استفاده از سوخت‌های پاک‌سوز دانست و گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های جدی این مقوله مهم و جدی، باید تاب آوری افراد برای مقابله با تغییر اقلیم را افزایش دهیم.

تغییر اقلیم و مدیریت بحران، چشم انداز تغییر اقلیم در ایران، آشکار سازی تغییر اقلیم در استان قم، اثرات تغییر اقلیم بر کمیت و کیفیت منابع آب، اثرات تغییر اقلیم بر محیط زیست، اثرات تغییر اقلیم بر بهداشت و سلامت و تغییر اقلیم و مباحث حقوقی از محور‌های این نشست ۴ ساعته بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/3bkw

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا