اقتصادویژه

مافیای خودرو سازی باید از بین برود

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیرعامل ایران خودرو:

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مافیای خودروسازی باید از میان برود، گفت: صنعت خودروسازی کشور به یک تحول بنیادین نیازمند است تا ذهنیتی که سال‌ها در ذهن مردم شکل گرفته، تغییر کند.

به گزارش ندای قم ، آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه  در دیدار با مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ذهنیت مردم نسبت به صنعت خودروسازی داخلی، گفت: صنعت خودروسازی کشور به یک تحول بنیادین نیازمند است تا به مرور زمان، ذهنیتی که سال‌ها در ذهن مردم شکل گرفته است، به واسطه افزایش کیفیت و تقویت این صنعت تغییر کند.

وی پیشتازی کشور در عرصه تولیدات نظامی را یادآور شد و افزود: همان‌طور که در صنعت موشکی و تسلیحات نظامی، با شعار «ما می‌توانیم»، توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، با نهادینه ساختن این شعار در صنعت خودروسازی نیز، خواهیم توانست.

امام جمعه قم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان‌، به کار گیری استعداد‌های درخشان و خلاق و ارتباط با دانشگاه‌ها را از عوامل ارتقاء صنعت خودروسازی در کشور عنوان کرد و گفت: مافیای خودروسازی باید از بین برود تا صنعت خودروسازی به سند افتخار کشور تبدیل گردد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما کاملا حاضریم شاگردی کنیم برای اینکه یاد بگیریم، لکن نباید همیشه شاگرد بمانیم، ادامه داد: استفاده و به کارگیری تجربیات سایر کشور‌ها و خودروساز‌های موفق نیز می‌تواند در پیشرفت این صنعت در کشور مؤثر واقع شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری رقابت را عامل پیشرفت صنعت خودروسازی کشور ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: رقابت باعث پیشرفت خواهد شد به همین دلیل از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنید؛ چرا که فضای رقابتی می‌تواند سبب پیشرفت گردد.

وی در ادامه  با بیان اینکه متأسفانه صنعت خودروسازی ما هم چنان به دولت متکی است، گفت: این صنعت به بلوغ لازم نرسیده است تا بتواند بدون سیاست‌های حمایتی دولت از جمله وضع تعرفه‌های گمرکی برای خودرو‌های خارجی، به فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ، گفت: بخشی از آمار تلفات جاده‌ای مربوط به کیفیت پایین خودرو‌های داخلی یا استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی مناسب است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حدود ۶۰ سال از تولد صنعت خودروسازی در کشور می‌گذرد اما این صنعت به گونه‌ای که شایسته و بایسته است، رشد نکرده است و شاهد هستیم کشور‌هایی که هم زمان با ما خودروسازی را آغاز کرده اند، اکنون در دنیا حرفی جدی برای گفتن دارند.

در ابتدای جلسه، دکتر مهدی خطیبی گزارشی از پیشرفت‌ها و چالش‌های گروه صنعتی ایران خودرو در یک سال اخیر ارائه کرد و از معرفی دو محصول جدید این شرکت در اردیبهشت و شهریور سال آتی خبر داد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ss3i

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا