اقتصاد

 ضرورت توجه به ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های عمرانی

معاون استاندار قم تاکید کرد:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، بر ضرورت توجه به ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های عمرانی و اهمیت توسعه مناطق گردشگری در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش ندای قم  از روابط‌عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان قم در سالن جلسه بقیه‌الله(عج) استانداری، با اشاره به اهمیت ویژه حفظ محیط‌زیست در بررسی درخواست‌های تخصیص اراضی به فعالیت‌های عمرانی در استان اظهار داشت: کارشناسان و مشاوران فعالیت‌های عمرانی باید توجه ویژه‌ای به ملاحظات زیست و حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

وی با بیان مشکلات تخریب زیستگاه‌ها و محیط‌زیست در تغییر کاربری و تفکیک اراضی را شرط تخصیص آن به طرح‌های عمرانی دانست و تصریح کرد: توجه به حفظ محیط‌زیست در برنامه‌های ساخت مناطق گردشگری در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: ورود و تخریب گردشگران به زمین‌های خصوصی باغداران بومی، اهمیت ساخت مناطق گردشگری را تسریع می‌بخشد.

در این جلسه با بررسی مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی در استان، طرح و پیشنهاد برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و مشاغلی خانگی شهرستان‌های قم، کهک و جعفرآباد ارایه شد.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/1vxa

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا