اقتصاد

شهرستان کهک  ‌هزار و ۵۰۰ هکتار باغ مثمر دارد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهک قم خبرداد:

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهک قم گفت: سطح زیر کشت باغات در این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار است که در آن‌ها انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

به گزارش ندای قم ، سید احمد افضلی در گفت‌وگویی بیان کرد: گیلاس، گردو، زردآلو، انار، بادام و فندوق از مهمترین محصولات باغی شهرستان کهک است که توسط کشاورزان ماهر این شهرستان در بهترین کیفیت ممکن تولید و به بازار برای مصرف مردم عرضه می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه سطح زیر کشت باغات در شهرستان کهک شامل گیلاس ۴۵۰ هکتار با میزان تولید پنج‌ هزار و ۴۰۰ تُن محصول، گردو با سطح زیر کشت ۲۶۰ هکتار و ۳۹۰ تُن محصول و زردآلو با سطح زیر کشت ۱۸۰ هکتار و تولید یکهزار و ۸۰۰ تُن محصول است.

وی ادامه داد: همچنین دیگر محصولات باغی شهرستان از جمله انار در سطح زیر کشت ۱۵۰ هکتار و میزان تولید محصول یکهزار و ۸۰۰ تُن، بادام با سطح زیرکشت ۱۰۰ هکتار و ۱۸۰ تُن محصول و نیز فندوق با ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ۱۰۰ تُن تولید محصول است.

افضلی گفت: سه‌هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قم در شهرستان کهک مشغول فعالیت هستند و آب مورد نیاز کشاورزان این شهرستان بیشتر از طریق ۲۷۰ رشته قنات و همچنین چاه و چشمه‌های موجود در این منطقه تامین می‌شود.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال گذشته هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است، شهر کهک در این شهرستان نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/pfxr

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا