اقتصاد

تغییر نگاه به حوزه اقتصاد پیش‌نیاز بهبود فضای کسب‌وکار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم :

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: تغییر نگاه به حوزه اقتصاد، پذیرفتن مخاطرات و ریسک‌پذیری،توجه به اقتضائات زیست‌بوم و داشتن مدل کاربردی تولید و اشتغال از مولفه های مهم و پیش‌نیاز بهبود فضای کسب‌وکار است.
به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،محسن امیدیان در آیین اختتامیه “نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی”، بیان کرد: مولفه اول در تغییر رویکرد اقتصادی کشور تغییر نگاه‌های گذشته است، صف استخدام در نهادهای دولتی توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از آسیب‌های نظام آموزشی کنونی است.
امیدیان ادامه داد:برای حرکت صحیح و موفقیت‌آمیز در اشتغال‌زایی باید اقتضائات متناسب با زیست و فضای کسب‌وکاری را به‌درستی شناخته و بر اساس آن حرکت کنیم.
وی بیان داشت: تعریف یک مدل خاص و پذیرفتن مخاطرات و ریسک‌پذیری از مولفه های مهم و اساسی در مسیر اشتغال‌زایی با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: برای دست‌یابی به رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی برگزاری چنین دوره‌های لازم و اثرگذار است.
امیدیان با اشاره به رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی آن را دارای طراحی مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد این رویداد باعث ایجاد رویکرد جدید در تولید اشتغال در جامعه شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی علاوه بر مسائل نظامی در سایر عرصه‌های علمی و دانشی هم به‌موازات کشورهای پیشرفته درحرکت است، گفت: طی سال‌های گذشته نسبت به اصل مساله اشتغال و تولید ثروت کم‌توجهی صورت گرفته و لازم است تا این عقب‌ماندگی‌ها در قم جبران شود.
“نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی” به همت دانشگاه قم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یک هفته و با حضور ۲۰ استاد کارآفرینی و ۴۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طلاب در دانشگاه قم برگزار شد

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/317o

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا