اقتصاد

تشکیل مدیریت واحد پهنه صنعتی نیزار تا یک ماه آینده

استاندار قم خبرداد:

استاندار قم، با بیان اینکه مدیریت واحد برای «پهنه صنعتی نیزار» الزامی و ضروری است؛ گفت: مهم‌ترین مشکل «پهنه صنعتی نیزار»، نداشتن یک مدیریت واحد در این منطقه صنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم سید محمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه  حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پهنه صنعتی نیزار از سال‌های قبل جمع‌بندی خوبی انجام شده‌است که این منطقه شرایط و ویژگی‌های لازم را برای استقرار واحدهای بزرگ‌تر صنعتی؛ به واسطه دسترسی به خطوط اصلی برق، گاز و آب دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت به هر واحد به صورت مستقل زیرساخت داده اند که این امر در درازمدت این منطقه صنعتی را دچار مشکل می کند، از این‌رو نیازمند «یک مدیریت واحد» در منطقه مذکور هستیم.

وی ادامه داد: به همین علت بنا شد که ظرف یک ماه آینده یک نشست برای تصمیم‌گیری برای مدیریت واحد این منطقه صنعتی با حضور صاحبان واحدهای صنعتی این منطقه برگزار شود که یا به صورت خصوصی و یا به صورت دولتی مدیریت واحد این منطقه را بر عهده بگیرند.

شاهچراغی با بیان اینکه اگر مشکل مدیریت واحد این منطقه حل شود، مشکل خاص دیگری در این منطقه نیست، گفت: الحمدالله مسایل کارگری واحدهای صنعتی این منطقه بر اساس گزارش ارایه شده، وضعیت خوبی دارند و خدمات خوبی را ارایه می دهند و از چند واحد صنعتی که بازدید کردیم، واحدهای پویا و فعالی هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های این منطقه همچون برق، آب و گاز  به خوبی انجام شده است، اظهار داشت: مشکلی برای سرمایه گذاری در این منطقه نداریم و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه صنعتی دعوت به عمل می آوریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، در رابطه با تامین برق تصریح کرد: این امر به صورت ملی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به گرم شدن هوا؛ اولویت نخست، مصرف خانگی است تا مردم در محل زندگی خود مشکل برق نداشته باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه کار خوبی امسال در این دولت، در زمینه جدول‌بندی و زمان‌بندی انجام شده است؛ افزود: در گذشته مشکلی که صنعتگران داشتند، قطع برق بدون اطلاع قبلی بود که الان در این زمینه جدول‌بندی صورت گرفته است و صنایع تقیسم بندی شده اند.

وی در رابطه با تامین سرمایه تعدادی از واحدهای صنعتی این منطقه گفت: امروز با حضور یکی از بانک های عامل (بانک ملی ایران) توافق هایی صورت گرفت که ان شاءالله مشکلات مرتبط در این زمینه نیز حل می شود.

 

راه اندازی مترو در اولویت مدیران شهری قرار دارد

استاندار قم  همچنین با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور و جلسه شورای عالی فنی، اهمیت طرح قطار شهری قم و ضرورت رسیدگی به مشکلات مربوط به افتتاح فاز اول و توسعه متروی قم را مورد اشاره قرار دارد.

شاهچراغی ، راه اندازی طرح قطار شهری(مترو) قم را از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: افتتاح طرح مترو در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد.

در این جلسه که به ریاست رحیم ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضورامیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار قم و هیات مدیره قطار شهری و کارشناسان فنی ترتیب یافت، مسائل و مشکلات افتتاح فاز اول طرح قطار شهری (مترو) قم در بحث پرداخت مرحله دوم اعتبارات سفر رئیس جمهور و حل مشکلات راه اندازی متروی قم و اصلاح قرارداد مترو توافقاتی صورت گرفت و مقر گردید اجرای طرح مترو با سرعت بیشتری دنبال شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/k3qr

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا